R~15m carvers, med duke e.l. for turpjaxer. Mulig?

kurik

Ny medlem
Hei.

Etter å ha prøvd ett par ordentlige carvingski i vinter har jeg funnet ut at quiveren må utvides! Ett tilskudd til frikjørings og toppturski.. Men har ett problem, jeg har bare toppturstøvlene mine med gummisåle. Er derfor avhengig av å få montert på ett par duke eller lignende.

Jeg er 190 lang og 85 kg. Liker til vanlig å trøkke på med R25-frikjøringgski. Glad i fart, men vil nå ha noe mer lettkjørt i pisten. Noen som kan kjøres hardt og gir godt feste og trøkk i svinger, men som også kan cruises med. Lånte ett par vanlige lettkjørte korte butikkski med 12,5m radius i vinter, magisk hvor lett det var å carve skikkelig! Men tenker jeg vil ha noe lengre radius, tenker rundt 15 m.

Noen tips til ski?

:)

Köp ett par raceplattor och nästa års marker lord. Det borde fungera
detta blir iofs säkert lika dyrt som att köpa ett par race/pistpjäxor...samt sämre prestanda pga mjuk sko.

Enligt mig finns det inget roligare i pist än ett par race-skidor men kring 12 m radie. Eftersom jag nästan bara kör utanför har jag numera bara turpjäxor. Jag kör i dom i mina gamla race-bindningar och nog funkar det tilräckligt bra för mig.

Annars håller jag med ovanstående - ett par nya pjäxor är bästa alternativ...

Testa ett par Völkl RTM 84... :-) Något av det roligaste man kan ha under fötterna i pisten, fullrockade carvers som trots en radie på 19 meter i 181 cm går att pressa som ett par SL-laggs! Som de flesta andra butiksskidor för pist är de försedda med förmonterade bindningar vilket gör att skor med tursula inte passar. Fungerar dock finfint med mina Dynafit Titan när alpinsulan är på. Inga problem att driva ett par potenta pistskidor med ett par styva turskor så länge det inte ska köras riktigt hårigt!

/MM

Senast ändrad:
Interessante ski de RTM 84. Eller kanskje også 80-versjonen også, takk for tips.

Men sånn i teorien, så burde det gå og montere dukes på disse? (Ser at minimum skibredde for å bruke duke er 76mm). Eller er det spesielle skurehull som passer kun de medfølgende bindingene, og ett materiale i skien uten forsterkning i området som ikke er egnet for å borre egne hull? Stack height på duke vs racing bindinger = ikke så forskjellig btw?

Snödjup

Tillbaka
Topp