R:ex, Monster 75 elr Völkel 724 Pro

Radon

Medlem
Ska nu byta ut mina 20 år gamla och 204cm långa K2 712 specialslalomskidor (just det..jag har varit med en del, men jag kan tala om att det finns ett liv efter 25 också)
Jag har kryssat mig fram genom skogen i Tege och tycker det gått riktigt bra med mina gamla lagg. Har hyrt ett par crossmax 10 pilot som jag inte blev alltför impad av. Skulle vilja ha ett par skidor som passar svenska förhållanden och har tittat på Monster 70 och 85, Atomic R:ex samt Völkel 724 Pro.
Någon som har något tips???

Kan rekomendera monster 75:an(många bud om bredden i frågan) Snabb stabil lätt svängd utan att vara trist. Har ej provat de andra skidorna men efter 12 år på telisar har jag bytt till fast häl och massa isgrepp Lycka till!!!

jag testade alla utom monster 70 innan jag skulle köpa skidor och bestämmde mig för monster 85, 185cm

Har nu precis kommit från två veckors skidåkning i mycket varierande förrhållanden och kan inte säga annat än jag jag är mycket positivt överraskad av skidorna. De klarar det mesta man kan annvända dem i skare, is, sprutsnö, manchester, puder, uppåkt m.m.

roliga att åka på och ger ofta en utmaning. Bara man vågar kanta och stå på så funkar de alltid!

lycka till!

/ebbot

Tillbaka
Topp