Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
R2 108 vs. Opus
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1004064" data-attributes="member: 49358"><p>Så länge du inte tror att du aldrig ska uppleva nå tipdive när du åker i djupare snö så tror jag att du kommer att tycka om 185an. Jag har själv bara testat 185an i slask och återfruset och där var de helt fantastiska (kontra mina föraningar). Var mer stabila än vad jag först trodde att de skulle vara men samtidigt otroligt lekfulla.</p><p></p><p>Håller för övrigt med om att 192an är styva, men jag tycker samtidigt inte att de är så mycket styvare än tex Bent Chetler 192. Om något så har den en styvare tail men resten är ganska likvärdig IMHO.</p><p>Har aldrig riktigt förstått varför längsta längden på lekskidor är så mycket styvare än "orginal" längden..? Hur mycket bör man väga för att få samma känsla på 192an som man får på 185an om man väger in på 75-80kg?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1004064, member: 49358"] Så länge du inte tror att du aldrig ska uppleva nå tipdive när du åker i djupare snö så tror jag att du kommer att tycka om 185an. Jag har själv bara testat 185an i slask och återfruset och där var de helt fantastiska (kontra mina föraningar). Var mer stabila än vad jag först trodde att de skulle vara men samtidigt otroligt lekfulla. Håller för övrigt med om att 192an är styva, men jag tycker samtidigt inte att de är så mycket styvare än tex Bent Chetler 192. Om något så har den en styvare tail men resten är ganska likvärdig IMHO. Har aldrig riktigt förstått varför längsta längden på lekskidor är så mycket styvare än "orginal" längden..? Hur mycket bör man väga för att få samma känsla på 192an som man får på 185an om man väger in på 75-80kg? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
R2 108 vs. Opus
Tillbaka
Topp