Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Race/pistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 138205" data-attributes="member: 26232"><p>Vilken årsmodell är det? På <a href="http://www.skireviews.co.uk/" target="_blank">http://www.skireviews.co.uk/</a> verkar den enda skidan som heter så vara från 2003. <a href="http://www.skireviews.co.uk/en/atomic/2003/gs-9-21/gs-9-21-review.html" target="_blank">http://www.skireviews.co.uk/en/atomic/2003/gs-9-21/gs-9-21-review.html</a> Om du inte får ett väldigt bra pris på dem så skulle jag nog sikta på att köpa nytt.</p><p></p><p>Atomic:en du kikar på är ett par GS-skidor. Om jag skulle köpa pist-skidor för att åka i Sverige skulle jag nog satsa på ett par SL-skidor istället om du är ute efter att jaga G-krafter och grymt skär (kortare radie, mer sväng jämfört med GS). Låter ju som att du har ben som tål lite mjölksyra också så det borde funka bra. Om du däremot är ute efter att åka ruggigt fort och vill ha mer fartstabila skidor och samtidigt nåt som svänger bra är nog GS-skidor vägen du vill gå.</p><p></p><p>Lite fler förslag på GS-skidor:</p><p></p><p>Ross X9 Oversize (förra årets modell, äger själv ett par).</p><p>Ross Zenith Z9 (se MnO:s recension från skidtestet i Tandådalen).</p><p>Fischer RC4 WC RC (spana på <a href="http://www.freeride.nu/review/view.php?id=2866" target="_blank">http://www.freeride.nu/review/view.php?id=2866</a> för lite mer info).</p><p></p><p>Finns massa fler, dessa tre var de jag spontant kom att tänka på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 138205, member: 26232"] Vilken årsmodell är det? På [URL]http://www.skireviews.co.uk/[/URL] verkar den enda skidan som heter så vara från 2003. [URL]http://www.skireviews.co.uk/en/atomic/2003/gs-9-21/gs-9-21-review.html[/URL] Om du inte får ett väldigt bra pris på dem så skulle jag nog sikta på att köpa nytt. Atomic:en du kikar på är ett par GS-skidor. Om jag skulle köpa pist-skidor för att åka i Sverige skulle jag nog satsa på ett par SL-skidor istället om du är ute efter att jaga G-krafter och grymt skär (kortare radie, mer sväng jämfört med GS). Låter ju som att du har ben som tål lite mjölksyra också så det borde funka bra. Om du däremot är ute efter att åka ruggigt fort och vill ha mer fartstabila skidor och samtidigt nåt som svänger bra är nog GS-skidor vägen du vill gå. Lite fler förslag på GS-skidor: Ross X9 Oversize (förra årets modell, äger själv ett par). Ross Zenith Z9 (se MnO:s recension från skidtestet i Tandådalen). Fischer RC4 WC RC (spana på [URL]http://www.freeride.nu/review/view.php?id=2866[/URL] för lite mer info). Finns massa fler, dessa tre var de jag spontant kom att tänka på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Race/pistskidor
Tillbaka
Topp