Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Race/pistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 138210" data-attributes="member: 26232"><p>Jag håller med Budhc om att det går mer än tillräckligt fort med SL-skidor (åtminstone för mig <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> Dock åker jag nästan bara i Alperna och min mjölksyra-tröskel är nog något lägre än din. Därför köpte jag GS-skidor till pist. </p><p></p><p>Jag gillar också Ross och de senaste åren har jag i stort sett bara åkt på dem och Völkl (bortsett från lite skidtester). Jag vågar mig inte på att säga nåt konkret om skillnader eftersom jag har för få skiddagar på Atomic och Fischer jämfört med Ross.</p><p></p><p>Om du nu får två par skidor för 700 inkl. bindningar och du garanterat ska använda det ena paret (tjejens) så hade jag nog slagit till. Om du inte är nöjd kan du alltid ha Atomic-skidorna som skrotskidor och använda dem i början och slutet av säsongen när stenarna tittar fram. </p><p></p><p>Men om du bara är ute efter ett par riktigt bra pist-skidor för svenska förhållanden så skulle jag nog följt Budhc:s tips.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 138210, member: 26232"] Jag håller med Budhc om att det går mer än tillräckligt fort med SL-skidor (åtminstone för mig :) Dock åker jag nästan bara i Alperna och min mjölksyra-tröskel är nog något lägre än din. Därför köpte jag GS-skidor till pist. Jag gillar också Ross och de senaste åren har jag i stort sett bara åkt på dem och Völkl (bortsett från lite skidtester). Jag vågar mig inte på att säga nåt konkret om skillnader eftersom jag har för få skiddagar på Atomic och Fischer jämfört med Ross. Om du nu får två par skidor för 700 inkl. bindningar och du garanterat ska använda det ena paret (tjejens) så hade jag nog slagit till. Om du inte är nöjd kan du alltid ha Atomic-skidorna som skrotskidor och använda dem i början och slutet av säsongen när stenarna tittar fram. Men om du bara är ute efter ett par riktigt bra pist-skidor för svenska förhållanden så skulle jag nog följt Budhc:s tips. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Race/pistskidor
Tillbaka
Topp