Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Race/pistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 138213" data-attributes="member: 13863"><p>Tjaa! Ett alternativ till SL/GS skidor är "crossskidor". De har normalt en svänradie som ligger mitt emellan SL och GS skidor och är snäppet mjukare, vilket innebär att de går riktigt bra i större svängar samtidigt som de svarar bra i kortsväng om man trycker till. </p><p></p><p>Ett par SL av butiksracer karaktär är underbara redskap i en jämn pist men är måttlig kul framåt eftermiddagen om pisten är allt för uppkörd och slagig. Jag kör själv ett par Ross 9S, 165 cm, kanon för små berg och fina pister, men begränsat kul på stora berg och "fostrande" före. De räcker inte riktigt till när underlaget blir slagit och ojämnt, då är ett par väldämpade cross eller GS lagg mycket skönare!</p><p></p><p>Jag har inte testat några av årets modeller av crosstyp, men förrra säsongen provade jag bla. Stöckli Laser SC och Head XCR 1100 som båda är riktigt grymma skidor. Jag misstänker att även Ross Z9 vill vara med i matchen. Tyvärr kostar dessa skidor en bra slant över 2000:-, men kan du hitta dem begagnat kan det vara intressant.</p><p></p><p>Såg förövrigt att Stadium rear Salomon EQ 10 SC för 4495:-, en riktigt kvick och rolig SL-carver. Bra köp om du vill ha en SL skida.</p><p></p><p>MVH/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 138213, member: 13863"] Tjaa! Ett alternativ till SL/GS skidor är "crossskidor". De har normalt en svänradie som ligger mitt emellan SL och GS skidor och är snäppet mjukare, vilket innebär att de går riktigt bra i större svängar samtidigt som de svarar bra i kortsväng om man trycker till. Ett par SL av butiksracer karaktär är underbara redskap i en jämn pist men är måttlig kul framåt eftermiddagen om pisten är allt för uppkörd och slagig. Jag kör själv ett par Ross 9S, 165 cm, kanon för små berg och fina pister, men begränsat kul på stora berg och "fostrande" före. De räcker inte riktigt till när underlaget blir slagit och ojämnt, då är ett par väldämpade cross eller GS lagg mycket skönare! Jag har inte testat några av årets modeller av crosstyp, men förrra säsongen provade jag bla. Stöckli Laser SC och Head XCR 1100 som båda är riktigt grymma skidor. Jag misstänker att även Ross Z9 vill vara med i matchen. Tyvärr kostar dessa skidor en bra slant över 2000:-, men kan du hitta dem begagnat kan det vara intressant. Såg förövrigt att Stadium rear Salomon EQ 10 SC för 4495:-, en riktigt kvick och rolig SL-carver. Bra köp om du vill ha en SL skida. MVH/MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Race/pistskidor
Tillbaka
Topp