Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Racerkille vill åka Puder
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fransosen" data-source="post: 1035994" data-attributes="member: 66849"><p>Jag antar att du vill kunna behålla liknande åkstil utanför pisten som i pisten. </p><p>Skidor för storslalomsvängar i hög fart finns det några bra tips om ovan, men jag kan lägga till Kästle BMX 98 (bredden räcker oftast till om du kör fort i lössnön) som funkar bra som pistskida som kan hantera offpist. </p><p>Och så kan jag lägga till de som jag kör på själv, SGN 1184. Är en big mountainskida men som går helt fint att pressa på med i pisten. 27 m svängradie och lång effektiv kant är lagom för en skida att bränna på med tycker jag.</p><p></p><p>Personligen hade jag undvikt de skidor med längst svängradie (över 33m) i och med att de blir lite tröga och tråkiga i pisten. Och så hade jag undvikit de med kortast radie (under 19m) för att de tappar lite fartstabilitet. Alltför mycket rocker är inte heller så stor vits, men lite rocker i båda ändar hjälper de här större skidorna en hel del, tycker jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fransosen, post: 1035994, member: 66849"] Jag antar att du vill kunna behålla liknande åkstil utanför pisten som i pisten. Skidor för storslalomsvängar i hög fart finns det några bra tips om ovan, men jag kan lägga till Kästle BMX 98 (bredden räcker oftast till om du kör fort i lössnön) som funkar bra som pistskida som kan hantera offpist. Och så kan jag lägga till de som jag kör på själv, SGN 1184. Är en big mountainskida men som går helt fint att pressa på med i pisten. 27 m svängradie och lång effektiv kant är lagom för en skida att bränna på med tycker jag. Personligen hade jag undvikt de skidor med längst svängradie (över 33m) i och med att de blir lite tröga och tråkiga i pisten. Och så hade jag undvikit de med kortast radie (under 19m) för att de tappar lite fartstabilitet. Alltför mycket rocker är inte heller så stor vits, men lite rocker i båda ändar hjälper de här större skidorna en hel del, tycker jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Racerkille vill åka Puder
Tillbaka
Topp