Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Racerkille vill åka Puder
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="torrob" data-source="post: 1037249" data-attributes="member: 147156"><p>Ja det blev lite tester gjorda men jag insåg att jag missat en viktig detalj... längden på skidorna.</p><p>jag är 173cm lång.. Ska jag satsa på ett par skidor strax under eller över min egen längd?</p><p>Jag testkörde ett par Völkl Kendo 177cm och dom gillade verkligen min typ av körning.. pressade dom hårt (så gott det går i pisterna kring Hundfjället) samt slökörde med dom sakta med barnen. </p><p></p><p>Tyvärr hade dom inga kortare skidor i samma karaktär som Kendon men jag fick i alla fall en bra känsla om hur det är att åka på bredare skidor än mina nuvarande.</p><p></p><p>Som sagt.. 62kg lätt och 173cm lång samt enligt mig själv tillhörande det övre skiktet av duktiga skidåkare i racing kategorin iaf.. puder = rookie!</p><p>Ska jag satsa på en lite kortare skida för att lättare lära mig offpiståkning typ en 170cm skida eller ännu kortare?</p><p></p><p>/Tobbe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="torrob, post: 1037249, member: 147156"] Ja det blev lite tester gjorda men jag insåg att jag missat en viktig detalj... längden på skidorna. jag är 173cm lång.. Ska jag satsa på ett par skidor strax under eller över min egen längd? Jag testkörde ett par Völkl Kendo 177cm och dom gillade verkligen min typ av körning.. pressade dom hårt (så gott det går i pisterna kring Hundfjället) samt slökörde med dom sakta med barnen. Tyvärr hade dom inga kortare skidor i samma karaktär som Kendon men jag fick i alla fall en bra känsla om hur det är att åka på bredare skidor än mina nuvarande. Som sagt.. 62kg lätt och 173cm lång samt enligt mig själv tillhörande det övre skiktet av duktiga skidåkare i racing kategorin iaf.. puder = rookie! Ska jag satsa på en lite kortare skida för att lättare lära mig offpiståkning typ en 170cm skida eller ännu kortare? /Tobbe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Racerkille vill åka Puder
Tillbaka
Topp