Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Raceskidor och pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitell" data-source="post: 1215518" data-attributes="member: 168293"><p>Jag köpte ett par liknande skidor (Blizzard Firebird WRC) av samma skäl som du. Det är "konsument-GS" skidor, med radie på typ 18m. Dom är skitroliga att köra ner för ett isigt gästrappet, men helt värdelösa så fort det är det minsta löst i backen.</p><p></p><p>Så mitt tips är:</p><p>- Köp absolut inga FIS GS-skidor, dom är helt oanvändbara för "vanliga åkare".</p><p>- Köp skidorna du föreslår om du är OK med att använda dem när det är rätt före och du vill utmana dig själv lite</p><p>- Köp någon av skidorna skidorna GoranC listar om du vill ha en "utmanande" pistskida som är mer allround.</p><p></p><p>Alpina "racebindningar" funkar INTE med ISO9523. Du kan sätta på en kompatibel binding, typ Warden, på några av skidorna GoranC listar, men hur bra det funkar med pistracers och turpjäxa får man ju avgöra själv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitell, post: 1215518, member: 168293"] Jag köpte ett par liknande skidor (Blizzard Firebird WRC) av samma skäl som du. Det är "konsument-GS" skidor, med radie på typ 18m. Dom är skitroliga att köra ner för ett isigt gästrappet, men helt värdelösa så fort det är det minsta löst i backen. Så mitt tips är: - Köp absolut inga FIS GS-skidor, dom är helt oanvändbara för "vanliga åkare". - Köp skidorna du föreslår om du är OK med att använda dem när det är rätt före och du vill utmana dig själv lite - Köp någon av skidorna skidorna GoranC listar om du vill ha en "utmanande" pistskida som är mer allround. Alpina "racebindningar" funkar INTE med ISO9523. Du kan sätta på en kompatibel binding, typ Warden, på några av skidorna GoranC listar, men hur bra det funkar med pistracers och turpjäxa får man ju avgöra själv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Raceskidor och pjäxor
Tillbaka
Topp