Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Racetiger GS vs Deacon 76
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Markus N" data-source="post: 1265117" data-attributes="member: 182901"><p>Tack för svar, det var kanske lite som jag misstänkte om några av skillnaderna dem emellan. Har ibland haft ett par gamla GS skidor i lugnare backar när man tittar till barnen innan man smiter iväg o bränner spår i en annan backe. Så det är bra om de inte är alltför tunga att rodda med, har andra skidor som gör det åt mig. Vikten, (eller upplevd vikt) av skidorna och tröghet i svängar etc, gör att det blir svårare åka många dagar aggressivt och fort. Såklart när tekniken sitter bra så släpper det i viss mån, men det tar inte bort skillnaden mellan olika skidor. Utgår ifrån att pro modell är att föredra, med "piston" platta, då detta verkar ha inkommit på fler märkesskidor och sitter på master varianten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Markus N, post: 1265117, member: 182901"] Tack för svar, det var kanske lite som jag misstänkte om några av skillnaderna dem emellan. Har ibland haft ett par gamla GS skidor i lugnare backar när man tittar till barnen innan man smiter iväg o bränner spår i en annan backe. Så det är bra om de inte är alltför tunga att rodda med, har andra skidor som gör det åt mig. Vikten, (eller upplevd vikt) av skidorna och tröghet i svängar etc, gör att det blir svårare åka många dagar aggressivt och fort. Såklart när tekniken sitter bra så släpper det i viss mån, men det tar inte bort skillnaden mellan olika skidor. Utgår ifrån att pro modell är att föredra, med "piston" platta, då detta verkar ha inkommit på fler märkesskidor och sitter på master varianten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Racetiger GS vs Deacon 76
Tillbaka
Topp