Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Räcker ett par Dynafit 10 till mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="stojje" data-source="post: 1045918" data-attributes="member: 26138"><p>Hejsan, tack för alla svaren. </p><p>Jag ska försöka förklara mig lite: det är så att jag upplever olika bindningar olika fast de står på samma din, och det beror väl på elasticiteten i bindningen. Jag tycker mig ha läst någonstans att någon tyckte att dynafits DIN stämde väl med tidigare egna personliga referenser. Det är väl det jag vill veta egentligen är alltså om Dyna Rad speed bakbibndningens förmåga att hålla fast hälen över stök och bröt ställd på din 9 är jämförbar med tex en Marker Jester ställd på 9?</p><p>Mina preferenser säger att tex diamir freeride stämmer dåligt , jag måste dra de betydligt hårdare än jag gör normalt med en alpinbindning med bra elasticitet. Visst jag skulle kunna anpassa mig till utrustningen och köra mjukare och försiktigare med mina turgrejor men det vill jag helst inte göra. Det är kul att få ladda ibland. </p><p>Pjäxan är Dalbello virus med sprutinnersko. Till dem har jag ett par år kört på ett par riktigt gamla dynafit speed (90-tal) som saknar justering för den vertikala utlösningen och de tjuvsläpper vertikalt i hälen ibland om jag gasar på för mycket över stök, landar för dåligt eller kommer för långt fram av nån anledning. så de har jag mot bättre vetande modifierat med en svets och lite rundstål. Den släpper ändå när det behövs.</p><p> Så vill jag egentligen inte ha det. På kommentarerna hittills så känner jag att jag kanske borde satsa på en 12:a i alla fall men jag är inte intresserad av skistoppern. Man kanske skulle satsa på en Plum , men jag vill hellre ha hälhöjarna på Radicalen. Kort sagt.-Jag vill ha så lätt som möjligt uppför men sitta fast så ordentligt det går på vägen ner.</p><p>Beasten går bort på grund av tyngden. (och priset) Kingpin kanske vore smartast.</p><p>Någon som vet vad skillnaden är på Dyna radikal 10 och Dyna radikal 12. Är det bara fjädrarna? i hälen eller fjädrarna i både häl och tå?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="stojje, post: 1045918, member: 26138"] Hejsan, tack för alla svaren. Jag ska försöka förklara mig lite: det är så att jag upplever olika bindningar olika fast de står på samma din, och det beror väl på elasticiteten i bindningen. Jag tycker mig ha läst någonstans att någon tyckte att dynafits DIN stämde väl med tidigare egna personliga referenser. Det är väl det jag vill veta egentligen är alltså om Dyna Rad speed bakbibndningens förmåga att hålla fast hälen över stök och bröt ställd på din 9 är jämförbar med tex en Marker Jester ställd på 9? Mina preferenser säger att tex diamir freeride stämmer dåligt , jag måste dra de betydligt hårdare än jag gör normalt med en alpinbindning med bra elasticitet. Visst jag skulle kunna anpassa mig till utrustningen och köra mjukare och försiktigare med mina turgrejor men det vill jag helst inte göra. Det är kul att få ladda ibland. Pjäxan är Dalbello virus med sprutinnersko. Till dem har jag ett par år kört på ett par riktigt gamla dynafit speed (90-tal) som saknar justering för den vertikala utlösningen och de tjuvsläpper vertikalt i hälen ibland om jag gasar på för mycket över stök, landar för dåligt eller kommer för långt fram av nån anledning. så de har jag mot bättre vetande modifierat med en svets och lite rundstål. Den släpper ändå när det behövs. Så vill jag egentligen inte ha det. På kommentarerna hittills så känner jag att jag kanske borde satsa på en 12:a i alla fall men jag är inte intresserad av skistoppern. Man kanske skulle satsa på en Plum , men jag vill hellre ha hälhöjarna på Radicalen. Kort sagt.-Jag vill ha så lätt som möjligt uppför men sitta fast så ordentligt det går på vägen ner. Beasten går bort på grund av tyngden. (och priset) Kingpin kanske vore smartast. Någon som vet vad skillnaden är på Dyna radikal 10 och Dyna radikal 12. Är det bara fjädrarna? i hälen eller fjädrarna i både häl och tå? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Räcker ett par Dynafit 10 till mig?
Tillbaka
Topp