Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd ang ny skida med bindning monterad från XXL
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="farsan56" data-source="post: 1197934" data-attributes="member: 145369"><p>Med risk för att låta som den gamla griniga gubben jag är.</p><p>Det har sagts förr: till XXL går man för att köpa något man vet man ska ha till ett bättre pris. </p><p>Jag har köpt mycket på XXL, men aldrig någonting som innebär provning/utformning eller montering.</p><p>Nu sist var jag inom XXL Sundsvall helgen innan jul. Får syn på ett Dainese ryggskydd till bra pris. Då jag kör sporthoj på somrarna vill jag att det ska vara godkänt för Mc. Frågar säljaren som säger: det funkar till längdåkning och utför.</p><p>Längdåkning? Han kollar med en kollega, jodå samma svar.</p><p>Jag tackar för "hjälpen" och halar upp telefonen. Lite googling står det klart det är ett Level2 skydd med T-. </p><p>Känns ju skönt att veta samtidigt som det ska funka när jag far fram i +200 km/h (om jag skulle göra det) så fixar det när jag hasar runt 5-kilometern i Björnen.</p><p>Ja jisses det är roligt nästan jämt.</p><p>Go natt folks!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="farsan56, post: 1197934, member: 145369"] Med risk för att låta som den gamla griniga gubben jag är. Det har sagts förr: till XXL går man för att köpa något man vet man ska ha till ett bättre pris. Jag har köpt mycket på XXL, men aldrig någonting som innebär provning/utformning eller montering. Nu sist var jag inom XXL Sundsvall helgen innan jul. Får syn på ett Dainese ryggskydd till bra pris. Då jag kör sporthoj på somrarna vill jag att det ska vara godkänt för Mc. Frågar säljaren som säger: det funkar till längdåkning och utför. Längdåkning? Han kollar med en kollega, jodå samma svar. Jag tackar för "hjälpen" och halar upp telefonen. Lite googling står det klart det är ett Level2 skydd med T-. Känns ju skönt att veta samtidigt som det ska funka när jag far fram i +200 km/h (om jag skulle göra det) så fixar det när jag hasar runt 5-kilometern i Björnen. Ja jisses det är roligt nästan jämt. Go natt folks! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd ang ny skida med bindning monterad från XXL
Tillbaka
Topp