Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd ang ny skida med bindning monterad från XXL
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1197987" data-attributes="member: 83225"><p>Precis, hur du hamnar gentemot bootcenter är ju det allra viktigaste här kan jag känna. Vad är det för bindning? En rambindning är ju lite annorlunda jämfört med "vanliga"</p><p></p><p>Jag har ju bara monterat efter pappersmall och då iaf måttar man ju in tå- och häldel separat utifrån sullängd. Så jag antar att det ska vara så även gjort med riktig jig. </p><p></p><p>Gå tillbaka och säg åt dem att de får leverera ett par nya, korrekt monterade skidor eller så vill du ha ersättning för värdeminskningen på skidorna och en korrekt ommontering (det går att montera om genom att laga befintliga hål ordentligt med epoxi) </p><p></p><p>Att verkstaden borde fråga i vilken ände du vill ha monterat kan jag inte alls hålla med om. Verkstaden ska montera enligt mallen, om du inte uttryckligen bett om nåt annat. </p><p></p><p>När det kommer till sullängder så kan det väl variera en hel del mellan olika märken är min bild så det kan slå åt alla håll faktiskt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1197987, member: 83225"] Precis, hur du hamnar gentemot bootcenter är ju det allra viktigaste här kan jag känna. Vad är det för bindning? En rambindning är ju lite annorlunda jämfört med "vanliga" Jag har ju bara monterat efter pappersmall och då iaf måttar man ju in tå- och häldel separat utifrån sullängd. Så jag antar att det ska vara så även gjort med riktig jig. Gå tillbaka och säg åt dem att de får leverera ett par nya, korrekt monterade skidor eller så vill du ha ersättning för värdeminskningen på skidorna och en korrekt ommontering (det går att montera om genom att laga befintliga hål ordentligt med epoxi) Att verkstaden borde fråga i vilken ände du vill ha monterat kan jag inte alls hålla med om. Verkstaden ska montera enligt mallen, om du inte uttryckligen bett om nåt annat. När det kommer till sullängder så kan det väl variera en hel del mellan olika märken är min bild så det kan slå åt alla håll faktiskt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd ang ny skida med bindning monterad från XXL
Tillbaka
Topp