Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Råd ang värmeforma boots efter fot
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sCaz" data-source="post: 606349" data-attributes="member: 92637"><p>Värt att notera är att det endast är innersulan som värms och inte hela booten. Det är inget som blir svampigt utan snarare att din fot sitter korrekt i skon direkt istället för efter ett par dagar. Jag skulle även gissa på att passformen blir lite bättre av att värma eftersom du inte flyttar runt tår, muskler, ben, senor osv. mot skons väggar som du gör om du istället "åker in" den. Jag tror dock jag läst någonstans att 32's innerskor är extra tacksamma att forma sig efter foten av bara kroppsvärmen och att dom sitter åt så det är nog lugnt att skippa värmning.</p><p></p><p>Det är inte samma innersko i Prospect som i mina Lashed men mina innerskor satte sig och blev hälften så tunna efter värmning. Kanonsköna och sitter som ett smäck!</p><p></p><p>Har du tid så far in och värm men det är ng ingen fara annars, tar en dryga 40 min totalt sett efter du kliver in i butiken.</p><p></p><p>Mvh</p><p>Peter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sCaz, post: 606349, member: 92637"] Värt att notera är att det endast är innersulan som värms och inte hela booten. Det är inget som blir svampigt utan snarare att din fot sitter korrekt i skon direkt istället för efter ett par dagar. Jag skulle även gissa på att passformen blir lite bättre av att värma eftersom du inte flyttar runt tår, muskler, ben, senor osv. mot skons väggar som du gör om du istället "åker in" den. Jag tror dock jag läst någonstans att 32's innerskor är extra tacksamma att forma sig efter foten av bara kroppsvärmen och att dom sitter åt så det är nog lugnt att skippa värmning. Det är inte samma innersko i Prospect som i mina Lashed men mina innerskor satte sig och blev hälften så tunna efter värmning. Kanonsköna och sitter som ett smäck! Har du tid så far in och värm men det är ng ingen fara annars, tar en dryga 40 min totalt sett efter du kliver in i butiken. Mvh Peter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Råd ang värmeforma boots efter fot
Tillbaka
Topp