Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Råd Kanada 4/3-18/3
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NvvK" data-source="post: 1084161" data-attributes="member: 124541"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag spenderade förra säsongen i Revy och kan ge tips om det stället. Har inte varit i de andra orterna men av det jag läst/hört av kompisar så skulle jag köra på alternativ 1 eller 2. Har kompisar som var förra säsongen i Banff och de tyckte inte åkningen var något speciell trotts att de trivdes bra(dålig vinter där dock). De pratar dock väl om kicking.</p><p></p><p>Fernie och framförallt Nelson/whitewater är orter jag själv verkligen vill åka till. Har kompisar från revysäsongen som är i Nelson i år och älskar det. Speciell ort som i sig verkar vara värd att besöka även om man bortser från skidåkningen. </p><p></p><p>Jag älskade Revelstoke och tror ni kommer göra det med. Vad gäller staden i sig så lär ni nog hitta allt värt att se själva; käka wings på barerna när de är wingsnight, tisdagar är ölen billig på regents bar, undvik nattklubben ifall ni inte är sugna på en existentiell kris, sushiställena är förvånansvärt bra bägge, tror der är onsdagar som biografen är billig, taco tuesday på tacostället osv... Skidåkningen är grym terrängen är perfekt osv, enda nackdelen för mig var puderdagarna då det var helt sjukt mycket folk ibland, i jämförelse med hur öde revy kan va annars. Alla slåss om pudret och det är allmänt hetsigt. Ingen dålig stämning men inte den typen åkning jag gillar. Mitt största tips är att tura ifrån resorten, då kan man verkligen hitta puder och underbar terräng. Väldigt lättillgängligt</p><p></p><p>Ett annat tips är rogers pass, något av det bästa jag gjort på ett par skidor. Det är en nationalpark mellan revy och banff utmed highway 1, där kan man snacka om bra möjligheter för toppturer osv. Men kolla upp vad det skulle kosta för er och sådär, jag hade säsongskort där.</p><p></p><p>Cheers, ha en bra resa!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NvvK, post: 1084161, member: 124541"] Hej! Jag spenderade förra säsongen i Revy och kan ge tips om det stället. Har inte varit i de andra orterna men av det jag läst/hört av kompisar så skulle jag köra på alternativ 1 eller 2. Har kompisar som var förra säsongen i Banff och de tyckte inte åkningen var något speciell trotts att de trivdes bra(dålig vinter där dock). De pratar dock väl om kicking. Fernie och framförallt Nelson/whitewater är orter jag själv verkligen vill åka till. Har kompisar från revysäsongen som är i Nelson i år och älskar det. Speciell ort som i sig verkar vara värd att besöka även om man bortser från skidåkningen. Jag älskade Revelstoke och tror ni kommer göra det med. Vad gäller staden i sig så lär ni nog hitta allt värt att se själva; käka wings på barerna när de är wingsnight, tisdagar är ölen billig på regents bar, undvik nattklubben ifall ni inte är sugna på en existentiell kris, sushiställena är förvånansvärt bra bägge, tror der är onsdagar som biografen är billig, taco tuesday på tacostället osv... Skidåkningen är grym terrängen är perfekt osv, enda nackdelen för mig var puderdagarna då det var helt sjukt mycket folk ibland, i jämförelse med hur öde revy kan va annars. Alla slåss om pudret och det är allmänt hetsigt. Ingen dålig stämning men inte den typen åkning jag gillar. Mitt största tips är att tura ifrån resorten, då kan man verkligen hitta puder och underbar terräng. Väldigt lättillgängligt Ett annat tips är rogers pass, något av det bästa jag gjort på ett par skidor. Det är en nationalpark mellan revy och banff utmed highway 1, där kan man snacka om bra möjligheter för toppturer osv. Men kolla upp vad det skulle kosta för er och sådär, jag hade säsongskort där. Cheers, ha en bra resa! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Råd Kanada 4/3-18/3
Tillbaka
Topp