Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Råd Kanada 4/3-18/3
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MP1" data-source="post: 1084176" data-attributes="member: 158146"><p>Har varit drygt 10 vändor i trakterna, men dock inte åkt liftburet i Rev (var där framförallt innan liften i Rev var byggd, men vädersystemen är ändå detsamma då som nu). I mina ögon är det rätt sent på säsongen, även om jag varit dr då flera gånger, även april och maj. Helt rätt att fråga i tråden nu, men jag skulle inte boka boende, planera i detalj förrän någon dag innan. Åka dit det är bra prog. Jag tycker att Fernie ligger för lågt, liten chans för bra åkning så sent. Men på väg till Whitewater är det en ok rutt, stanna någon dag. Kolla även in Castle Mountain, några mil österut, på väg från Calgary. Väldigt coolt och speciellt ställe. Extremt lätt att hitta i offpisten. Perfekt första dag, direkt från flyget med hyrbil. Om man inte startar med HW1 och Banff?</p><p></p><p>Castle är som Abisko. Nederbördsfattigt. Snön blåser in från bergen västerut. Gör att det inte blir perfekt puder, men helt ok. Sjukt effektiv terräng. Åkte en gång 7000 fallhöjd innan lunch. Med 20 pers i systemet en vardag. </p><p></p><p>Vill man vara lite hård kan man säga att åkningen i Banff suger. Men så där sent på vintern, framförallt i slutet på er resa, om snön är tung överallt annars, kan Sunshine vara bra. Ett riktigt köldhål som stänger i slutet av maj. Det är två månader senare än de flesta ställen på er roadtrip. Sunshine bjuder på förutom sedvanlig familjeåkning även riktigt brant terräng, med öppna offpistområden. Gates.</p><p></p><p>Lycka till. Ni kommer att få det bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MP1, post: 1084176, member: 158146"] Har varit drygt 10 vändor i trakterna, men dock inte åkt liftburet i Rev (var där framförallt innan liften i Rev var byggd, men vädersystemen är ändå detsamma då som nu). I mina ögon är det rätt sent på säsongen, även om jag varit dr då flera gånger, även april och maj. Helt rätt att fråga i tråden nu, men jag skulle inte boka boende, planera i detalj förrän någon dag innan. Åka dit det är bra prog. Jag tycker att Fernie ligger för lågt, liten chans för bra åkning så sent. Men på väg till Whitewater är det en ok rutt, stanna någon dag. Kolla även in Castle Mountain, några mil österut, på väg från Calgary. Väldigt coolt och speciellt ställe. Extremt lätt att hitta i offpisten. Perfekt första dag, direkt från flyget med hyrbil. Om man inte startar med HW1 och Banff? Castle är som Abisko. Nederbördsfattigt. Snön blåser in från bergen västerut. Gör att det inte blir perfekt puder, men helt ok. Sjukt effektiv terräng. Åkte en gång 7000 fallhöjd innan lunch. Med 20 pers i systemet en vardag. Vill man vara lite hård kan man säga att åkningen i Banff suger. Men så där sent på vintern, framförallt i slutet på er resa, om snön är tung överallt annars, kan Sunshine vara bra. Ett riktigt köldhål som stänger i slutet av maj. Det är två månader senare än de flesta ställen på er roadtrip. Sunshine bjuder på förutom sedvanlig familjeåkning även riktigt brant terräng, med öppna offpistområden. Gates. Lycka till. Ni kommer att få det bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Råd Kanada 4/3-18/3
Tillbaka
Topp