Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Råd kring ny pjäxa med snea tech-inserts
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1289421" data-attributes="member: 34110"><p>Jo, lite så var väl tanken.</p><p>Om pjäxan blivit skev under bootfittings-våld så borde den räta ut sig lite/något om du bara värmer den och ställer ut den på balkongen och låter den svalna.</p><p>Plast brukar ha 'minne' av sin ursprungsform, så kanske trestegsraket?</p><p>Rätar skon ut sig lite i en vanlig bindning först så borde den utsätta tech-tån för mindre skadliga krafter när du kommer till steg 2(3) i två(3)stegsraketen.</p><p>Samtidigt så är ju atk-bindningarna väldesignade så chansen att de skulle gå sönder; <em>"Min lokala affär var lite skeptiska till detta både för bindningen..."</em> känns imho liten men jag har ju inte provat.</p><p>Och nu när jag skriver så mycket så bör jag kanske nämna att jag inte har någon erfarenhet av K2-pjäxor och deras plaster ('4 types of tpu') men <em>"Both the boot's shell and cuff are capable of being heat-molded to a variety of foot shapes for a true custom fit."</em>-påståendet verkar ju indikera att plasterna är tänkta att värmas och formas.</p><p>Du lär ju, tyvärr, förlora en del av den passform du blivit så nöjd med när pjäxan rätar ut sig.</p><p>#fwiw #imho</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1289421, member: 34110"] Jo, lite så var väl tanken. Om pjäxan blivit skev under bootfittings-våld så borde den räta ut sig lite/något om du bara värmer den och ställer ut den på balkongen och låter den svalna. Plast brukar ha 'minne' av sin ursprungsform, så kanske trestegsraket? Rätar skon ut sig lite i en vanlig bindning först så borde den utsätta tech-tån för mindre skadliga krafter när du kommer till steg 2(3) i två(3)stegsraketen. Samtidigt så är ju atk-bindningarna väldesignade så chansen att de skulle gå sönder; [i]"Min lokala affär var lite skeptiska till detta både för bindningen..."[/i] känns imho liten men jag har ju inte provat. Och nu när jag skriver så mycket så bör jag kanske nämna att jag inte har någon erfarenhet av K2-pjäxor och deras plaster ('4 types of tpu') men [I]"Both the boot's shell and cuff are capable of being heat-molded to a variety of foot shapes for a true custom fit."[/I]-påståendet verkar ju indikera att plasterna är tänkta att värmas och formas. Du lär ju, tyvärr, förlora en del av den passform du blivit så nöjd med när pjäxan rätar ut sig. #fwiw #imho [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Råd kring ny pjäxa med snea tech-inserts
Tillbaka
Topp