Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Råd kring ny pjäxa med snea tech-inserts
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RasmusP" data-source="post: 1289562" data-attributes="member: 187801"><p>Hej! Kul att ni hör av er men vi är så säkra vi kan bli på att bindningen är korrekt monterad. Pjäxan är lika sne på båda skidorna och ligger an korrekt mot pinsen med andra pjäxan som inte är skev. Vi har även testat med ett par sprillans atomic hawx från boxen och dessa passade också perfekt (samt mina turpjäxor hemma). Tyvärr så känns det onekligen som att det är pjäxan som är skev.</p><p></p><p>Jag pratade idag med Åre Skidsport och fick ett väldigt gott intryck, står bara och velar mellan att ge det ett försök hos dem eller helt enkelt byta till en shiftbindning..</p><p></p><p>Riktigt tråkig sits, speciellt att få reda på det när man precis monterat nya bindningar på ett par sprillans skidor. Bootfittern hade absolut fixat det om jag bara hade fått pjäxorna till honom, problemet är bara att man inte kommer undan tullen när man skickar paket till Schweiz.</p><p></p><p>Lutar mot shiften just nu faktiskt, känns lite sådär att riskera passformen och på nytt ha en pjäxa som inte riktigt passar och lämnar min fot halvt domnad till midsommar igen.</p><p></p><p>Vill rikta mycket stora tack till alla som inflikat i tråden och kommit med råd och tips, väldigt uppskattat!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RasmusP, post: 1289562, member: 187801"] Hej! Kul att ni hör av er men vi är så säkra vi kan bli på att bindningen är korrekt monterad. Pjäxan är lika sne på båda skidorna och ligger an korrekt mot pinsen med andra pjäxan som inte är skev. Vi har även testat med ett par sprillans atomic hawx från boxen och dessa passade också perfekt (samt mina turpjäxor hemma). Tyvärr så känns det onekligen som att det är pjäxan som är skev. Jag pratade idag med Åre Skidsport och fick ett väldigt gott intryck, står bara och velar mellan att ge det ett försök hos dem eller helt enkelt byta till en shiftbindning.. Riktigt tråkig sits, speciellt att få reda på det när man precis monterat nya bindningar på ett par sprillans skidor. Bootfittern hade absolut fixat det om jag bara hade fått pjäxorna till honom, problemet är bara att man inte kommer undan tullen när man skickar paket till Schweiz. Lutar mot shiften just nu faktiskt, känns lite sådär att riskera passformen och på nytt ha en pjäxa som inte riktigt passar och lämnar min fot halvt domnad till midsommar igen. Vill rikta mycket stora tack till alla som inflikat i tråden och kommit med råd och tips, väldigt uppskattat! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Råd kring ny pjäxa med snea tech-inserts
Tillbaka
Topp