Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Råd om köp av ny Burtonbräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredrock" data-source="post: 1039099" data-attributes="member: 148190"><p>Hej!</p><p></p><p>Har åkt bräda i 15+ år, varav de tre senaste åren på en Burton Hero 158 cm med Exile-bindningar och 32-boots. Nu har jag dock knäckt tailen och behöver köpa nytt.</p><p></p><p>Gillar mest att köra park och allmänt lattja runt med butters och småhopp, men tycker även om att köra brant och snabbt. Det sistnämnda är ju inte riktigt Herons starka sida, och trots att jag älskar mjukheten och följsamheten börjar det bli tröttsamt att inte kunna carva ordentligt. Vill absolut ha channel-systemet och en twin-bräda eftersom jag kör mycket fakie.</p><p></p><p>I parken blir det mest mellanstora hopp, tänk röda linjen i Bräcke eller Kläppen. Nivån nu är treor FS/BS/cab och något enstaka streetstyle rail. Nästa säsong blir det femmor, ha ha.</p><p></p><p>Bra med Hero: Väldigt förlåtande, mjuk och följsam. Skön i puder. Gör livet mer uthärdligt när man kuskar runt med barnen i de flackare backarna. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /></p><p></p><p>Dåligt med Hero: svår att carva med i högre hastigheter, man liksom tappar skäret. Speciellt när det är isigt och/eller hårt. Dåligt pop.</p><p></p><p>Väger 85 kg och är 183 cm. Storlek 45 (12) i boots. Kommer mest att köra i Sverige, med andra ord en massa isig park och pist men även lite puder när det bjuds.</p><p>Min stance är regular, centrerad, ca 60 cm, front 18, back -12.</p><p></p><p>Är insnöad på Burton, men har dålig koll på utbudet. Process Flying V låter lovande, har också kikat på Restricted Parkitect. Vill ha mycket pop och bra carvingegenskaper men även mjukheten och lekfullheten. </p><p></p><p>Förmodligen skaffar jag nya bindningar också när jag är i köptagen.</p><p>Så - alla tips mottages med största tacksamhet! <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /></p><p></p><p>/Fredrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredrock, post: 1039099, member: 148190"] Hej! Har åkt bräda i 15+ år, varav de tre senaste åren på en Burton Hero 158 cm med Exile-bindningar och 32-boots. Nu har jag dock knäckt tailen och behöver köpa nytt. Gillar mest att köra park och allmänt lattja runt med butters och småhopp, men tycker även om att köra brant och snabbt. Det sistnämnda är ju inte riktigt Herons starka sida, och trots att jag älskar mjukheten och följsamheten börjar det bli tröttsamt att inte kunna carva ordentligt. Vill absolut ha channel-systemet och en twin-bräda eftersom jag kör mycket fakie. I parken blir det mest mellanstora hopp, tänk röda linjen i Bräcke eller Kläppen. Nivån nu är treor FS/BS/cab och något enstaka streetstyle rail. Nästa säsong blir det femmor, ha ha. Bra med Hero: Väldigt förlåtande, mjuk och följsam. Skön i puder. Gör livet mer uthärdligt när man kuskar runt med barnen i de flackare backarna. :-) Dåligt med Hero: svår att carva med i högre hastigheter, man liksom tappar skäret. Speciellt när det är isigt och/eller hårt. Dåligt pop. Väger 85 kg och är 183 cm. Storlek 45 (12) i boots. Kommer mest att köra i Sverige, med andra ord en massa isig park och pist men även lite puder när det bjuds. Min stance är regular, centrerad, ca 60 cm, front 18, back -12. Är insnöad på Burton, men har dålig koll på utbudet. Process Flying V låter lovande, har också kikat på Restricted Parkitect. Vill ha mycket pop och bra carvingegenskaper men även mjukheten och lekfullheten. Förmodligen skaffar jag nya bindningar också när jag är i köptagen. Så - alla tips mottages med största tacksamhet! :-) /Fredrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Råd om köp av ny Burtonbräda
Tillbaka
Topp