Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd om skidköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaffepaus" data-source="post: 859037" data-attributes="member: 121460"><p>Hej</p><p>Jag har hållit på ett tag och letat efter nya skidor, men ju mer jag läser på desto mer villrådig blir jag.</p><p>Jag har läst väldigt många trådar i forumet och åka skidors tester, och en hel del annat jag hittat på nätet.</p><p></p><p>Jag är man, 170cm lång, väger 75kg, ligger väl på 10-20 skiddagar om året och åker både pist och offpist.</p><p>När jag åker pist åker jag hyfsat fort i stora vida svängar. Även om jag tycker det är väldigt kul att bränna på i pisten letar jag efter en skida som lyfter min åkning i puder/uppkörd off pist.</p><p>Jag funderar nog på att sätta randoneébindningar på mina nya skidor, det verkar bli att oftare jag är ute och går och det känns onödigt att hyra så ofta.</p><p>Just nu åker jag på ett par gamla xscream som visserligen har tjänat mig väl genom åren, men nu behöver jag något annat, värt att kommentera är att jag tycker de är lite 'fladdriga' i höga farter och när det brantar på lite.</p><p>Utanför pist är jag inte så nöjd (numera).</p><p></p><p>Har varit i ett par skidaffärer som vän allmänt anses ganska kunniga.</p><p>I skidaffär ett rekommenderade de efter en ganska kort diskussion Black crows navies, vilket verkade som ett ganska bra alternativ.</p><p>I skidaffär två så diskuterade vi lite fram och tillbaka och de tyckte att Ninthward rds borde vara valet för mig, alternativt völkl Gotama eller några ifrån Line, kommer inte ihåg exakt modell, de var gröna =)</p><p>Ninthward rds verkar faktiskt väldigt bra, men jag hittar nästan ingen info på nätet. Ännu mindre verkar någon sälja den på nätet.</p><p></p><p>Skidaffär två inflikade att skidaffär ett var återförsäljare eller något sånt åt Black crows och nog kanske hade en liten annan agenda än bara mitt bästa för ögonen, att black crows navies inte var en dålig skida, men att de hamnat lite bakom teknikmässigt och kanske var lite för tråkig.</p><p></p><p>Vad säger ni om de här valen? För övrigt så verkar ju väldigt många uppskatta årets Katana, men ingen skidaffär verkar rekommendera den för mig, för hög svängradie?</p><p></p><p>Vore verkligen tacksam för lite input, jag förstår att ämnet tagits upp förr och att min tråd är lite osammanhängande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaffepaus, post: 859037, member: 121460"] Hej Jag har hållit på ett tag och letat efter nya skidor, men ju mer jag läser på desto mer villrådig blir jag. Jag har läst väldigt många trådar i forumet och åka skidors tester, och en hel del annat jag hittat på nätet. Jag är man, 170cm lång, väger 75kg, ligger väl på 10-20 skiddagar om året och åker både pist och offpist. När jag åker pist åker jag hyfsat fort i stora vida svängar. Även om jag tycker det är väldigt kul att bränna på i pisten letar jag efter en skida som lyfter min åkning i puder/uppkörd off pist. Jag funderar nog på att sätta randoneébindningar på mina nya skidor, det verkar bli att oftare jag är ute och går och det känns onödigt att hyra så ofta. Just nu åker jag på ett par gamla xscream som visserligen har tjänat mig väl genom åren, men nu behöver jag något annat, värt att kommentera är att jag tycker de är lite 'fladdriga' i höga farter och när det brantar på lite. Utanför pist är jag inte så nöjd (numera). Har varit i ett par skidaffärer som vän allmänt anses ganska kunniga. I skidaffär ett rekommenderade de efter en ganska kort diskussion Black crows navies, vilket verkade som ett ganska bra alternativ. I skidaffär två så diskuterade vi lite fram och tillbaka och de tyckte att Ninthward rds borde vara valet för mig, alternativt völkl Gotama eller några ifrån Line, kommer inte ihåg exakt modell, de var gröna =) Ninthward rds verkar faktiskt väldigt bra, men jag hittar nästan ingen info på nätet. Ännu mindre verkar någon sälja den på nätet. Skidaffär två inflikade att skidaffär ett var återförsäljare eller något sånt åt Black crows och nog kanske hade en liten annan agenda än bara mitt bästa för ögonen, att black crows navies inte var en dålig skida, men att de hamnat lite bakom teknikmässigt och kanske var lite för tråkig. Vad säger ni om de här valen? För övrigt så verkar ju väldigt många uppskatta årets Katana, men ingen skidaffär verkar rekommendera den för mig, för hög svängradie? Vore verkligen tacksam för lite input, jag förstår att ämnet tagits upp förr och att min tråd är lite osammanhängande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd om skidköp
Tillbaka
Topp