Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd om skidköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 859043" data-attributes="member: 29440"><p>Hej!</p><p>Jag åker ungefär som du 15-20 dagar ( 182cm och 80kg och har tränat och tävlat en del före carvingskidans tid) och har mest åkt på rena pistskidor 63-70mm midia och 13-16m i skärningsradie Då dessa inte har fungerat så bra utanför pisten så bestämde jag mig för att köpa en bredare skida, men ville att det skulle fungera bra i pisten också. Förra året fick jag chansen att prova några olika skidor bl.a. Nordica Enforcer, Völkl Mantra, Dynastar (minns inte exakt vilken modell men c:a 90-95 breda) och Head John 94 (f.d mojo 94 och numera johnny tror jag). Jag fastnade för Head John med Mantran på andra plats. Tyckte Head var mest allround och lättåkt samtidigt som den var mycket stabil och gick att köra mycket fort utan minsta fladder. Jag har hittils åkt 9 dagar på dem och är mycket nöjd. De carvar mycket bra i pisten men har tillräklig bärighet för att offpisten skall bli kul. </p><p>Jag har dock ingen erfarenhet av bredare skidor eller rocker. Men det är förmodligen stor skillnad om man vill få ut det mesta av offpiståkningen.</p><p>Jag tror att årets modell (Johnny)har en liten tiprocker vilket borde vara ett plus för offpisten.</p><p>Det bästa är ju som alltid att prova själv, men så klart inte alltid möjligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 859043, member: 29440"] Hej! Jag åker ungefär som du 15-20 dagar ( 182cm och 80kg och har tränat och tävlat en del före carvingskidans tid) och har mest åkt på rena pistskidor 63-70mm midia och 13-16m i skärningsradie Då dessa inte har fungerat så bra utanför pisten så bestämde jag mig för att köpa en bredare skida, men ville att det skulle fungera bra i pisten också. Förra året fick jag chansen att prova några olika skidor bl.a. Nordica Enforcer, Völkl Mantra, Dynastar (minns inte exakt vilken modell men c:a 90-95 breda) och Head John 94 (f.d mojo 94 och numera johnny tror jag). Jag fastnade för Head John med Mantran på andra plats. Tyckte Head var mest allround och lättåkt samtidigt som den var mycket stabil och gick att köra mycket fort utan minsta fladder. Jag har hittils åkt 9 dagar på dem och är mycket nöjd. De carvar mycket bra i pisten men har tillräklig bärighet för att offpisten skall bli kul. Jag har dock ingen erfarenhet av bredare skidor eller rocker. Men det är förmodligen stor skillnad om man vill få ut det mesta av offpiståkningen. Jag tror att årets modell (Johnny)har en liten tiprocker vilket borde vara ett plus för offpisten. Det bästa är ju som alltid att prova själv, men så klart inte alltid möjligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd om skidköp
Tillbaka
Topp