Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd om skidköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaffepaus" data-source="post: 870729" data-attributes="member: 121460"><p>Tackar för all input, passar på att uppdatera tråden om någon är intresserad.</p><p></p><p>Slutade med att jag köpte ett par k2 Sidestash med marker duke.</p><p>Har visserligen bara åkt några dagar på dem, men är väldigt nöjd än så länge.</p><p>Kanske är något frågetecken runt greppet när det brantar på lite och man har bra fart i kombination med hårt underlag. Men jag tror ärligt talat inte det kommer bli ett problem.</p><p>Generellt sett går de väldigt mycket bättre i pist än jag trodde de skulle göra.</p><p></p><p>Jag har även provåkt Nordica enforcer, mantra, pt och rodeo. Det kunde nog mycket väl ha slutat med att jag köpt enforcer, på inrådan av säljaren där jag köpte mina skidor. Kändes som en väldigt bra skida som funkade riktigt bra.</p><p>Men den gav inte riktigt den där aha-känslan, hela skidan kändes lite för trygg eller hur man ska säga, fast jag tror inte jag blivit missnöjd med den heller.</p><p></p><p>Hursomhelst, ett säsongslångt skidköpartrauma är över, det känns som en befrielse.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaffepaus, post: 870729, member: 121460"] Tackar för all input, passar på att uppdatera tråden om någon är intresserad. Slutade med att jag köpte ett par k2 Sidestash med marker duke. Har visserligen bara åkt några dagar på dem, men är väldigt nöjd än så länge. Kanske är något frågetecken runt greppet när det brantar på lite och man har bra fart i kombination med hårt underlag. Men jag tror ärligt talat inte det kommer bli ett problem. Generellt sett går de väldigt mycket bättre i pist än jag trodde de skulle göra. Jag har även provåkt Nordica enforcer, mantra, pt och rodeo. Det kunde nog mycket väl ha slutat med att jag köpt enforcer, på inrådan av säljaren där jag köpte mina skidor. Kändes som en väldigt bra skida som funkade riktigt bra. Men den gav inte riktigt den där aha-känslan, hela skidan kändes lite för trygg eller hur man ska säga, fast jag tror inte jag blivit missnöjd med den heller. Hursomhelst, ett säsongslångt skidköpartrauma är över, det känns som en befrielse. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd om skidköp
Tillbaka
Topp