Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd trasig kartong skidköp, skicka tillbaka eller ej
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1244760" data-attributes="member: 59831"><p>Tack för inputs från alla. </p><p>Det är inga större repor, och troligen är de inga problem alls, men vetskapen om att dom legat utanför kartongen och skumpat genom europa är jobbig. När jag är på en flerdagstur i sarek så vill jag liksom inte att skidan plötsligt ska delaminera eller spricka i stålkanten . </p><p></p><p>Sen är de en principsak, det handlar liksom om några gram bubbelplast i tip och tail som skyddar lite mot att stålkanterna ska studsa mot kartongen och göra hål, samt 20 cm tejp istället för 5 cm på öppningen av kartongen. Det är skillnaden mot trasiga skidor eller perfekt levererade skidor. Så de är ingen större miljöskillnad i emballaget. </p><p></p><p>Sen priser. Den dagen jag är välbetald ingenjör och det finns en vettig skidbutik närmare än 10 mil bort med bra service så visst, då skulle jag kunna betala premium. Men så länge jag haft rejäla rabatter genom mitt gamla jobb direkt från alla större leverantörer, eller kan köpa förra årets skidor för halva priset från europeiska webshoppar, ja då är de svårt att göra nåt annat. </p><p></p><p>Sen så blir klimatavtrycket (i CO2 eq), ungefär hälften om jag beställer ett par skidor från södra tyskland, mot om jag satt mig i min bil och kört dom 10 milen till Alpingaraget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1244760, member: 59831"] Tack för inputs från alla. Det är inga större repor, och troligen är de inga problem alls, men vetskapen om att dom legat utanför kartongen och skumpat genom europa är jobbig. När jag är på en flerdagstur i sarek så vill jag liksom inte att skidan plötsligt ska delaminera eller spricka i stålkanten . Sen är de en principsak, det handlar liksom om några gram bubbelplast i tip och tail som skyddar lite mot att stålkanterna ska studsa mot kartongen och göra hål, samt 20 cm tejp istället för 5 cm på öppningen av kartongen. Det är skillnaden mot trasiga skidor eller perfekt levererade skidor. Så de är ingen större miljöskillnad i emballaget. Sen priser. Den dagen jag är välbetald ingenjör och det finns en vettig skidbutik närmare än 10 mil bort med bra service så visst, då skulle jag kunna betala premium. Men så länge jag haft rejäla rabatter genom mitt gamla jobb direkt från alla större leverantörer, eller kan köpa förra årets skidor för halva priset från europeiska webshoppar, ja då är de svårt att göra nåt annat. Sen så blir klimatavtrycket (i CO2 eq), ungefär hälften om jag beställer ett par skidor från södra tyskland, mot om jag satt mig i min bil och kört dom 10 milen till Alpingaraget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd trasig kartong skidköp, skicka tillbaka eller ej
Tillbaka
Topp