Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Råd vid köp av nya pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bizz" data-source="post: 427833" data-attributes="member: 32937"><p>Är i Banff nu så jag tänkte göra ett nytt försök med pjäxköpet.</p><p> Letade först efter Scarpa hurricane som jag hört en del bra om(några tankar om den?) men hittade bara endorphine och scarpa tornado. Så jag tänkte att jag lika gärna kunde få ett till utlåtande om endorphine. Jag frågade efter 27,5 eftersom jag tyckte att 28 var för stor trots tryckpunkter men efter skalmätningen med en trästav fick jag höra att jag ska ha en 26.5:a.</p><p> Den var riktigt tight men efter ungefär 10 minuter hade jag fortfarande inga tryckpunkter. Däremot började min vänstra fot domna av efter ett tag. Alla jag har pratat med bedömer min fot som normal. Jag har dock ovanligt höga fotvalv, kan det göra att mina fötter domnar av lätt? Han i butiken trodde att en formgjutning av innerskon skulle kunna lösa domningsproblemet. De var också riktigt tighta vid tårna (de kändes lätt nedvikta mot foten) men det trodde han också formgjutningen skulle lösa. Han trodde för övrigt inte att scarpa skulle passa mig eftersom min främre del av foten är ganska smal. </p><p> Hans bästa förklaring till tryckpunkterna vid storlek 28, eftersom jag fick den formgjuten i Calgary, var att foten låg fel i pjäxan. Jag är milt sagt förvirrad så alla tankar är välkomna speciellt eftersom de bara håller pjäxorna i två dygn och de inte tillåter att man åker skidor med dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bizz, post: 427833, member: 32937"] Är i Banff nu så jag tänkte göra ett nytt försök med pjäxköpet. Letade först efter Scarpa hurricane som jag hört en del bra om(några tankar om den?) men hittade bara endorphine och scarpa tornado. Så jag tänkte att jag lika gärna kunde få ett till utlåtande om endorphine. Jag frågade efter 27,5 eftersom jag tyckte att 28 var för stor trots tryckpunkter men efter skalmätningen med en trästav fick jag höra att jag ska ha en 26.5:a. Den var riktigt tight men efter ungefär 10 minuter hade jag fortfarande inga tryckpunkter. Däremot började min vänstra fot domna av efter ett tag. Alla jag har pratat med bedömer min fot som normal. Jag har dock ovanligt höga fotvalv, kan det göra att mina fötter domnar av lätt? Han i butiken trodde att en formgjutning av innerskon skulle kunna lösa domningsproblemet. De var också riktigt tighta vid tårna (de kändes lätt nedvikta mot foten) men det trodde han också formgjutningen skulle lösa. Han trodde för övrigt inte att scarpa skulle passa mig eftersom min främre del av foten är ganska smal. Hans bästa förklaring till tryckpunkterna vid storlek 28, eftersom jag fick den formgjuten i Calgary, var att foten låg fel i pjäxan. Jag är milt sagt förvirrad så alla tankar är välkomna speciellt eftersom de bara håller pjäxorna i två dygn och de inte tillåter att man åker skidor med dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Råd vid köp av nya pjäxor
Tillbaka
Topp