Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Rädda vintern död eller levande! (och andra motsägelsefulla budskap)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lee-nus" data-source="post: 1142287" data-attributes="member: 58561"><p>Kan tyvärr inte hålla med dig i det minsta. Problemet som TS nämner är ju inte att POW:s ambassadörer är sämre för miljön än någon annan - det är ju för att de är just POW-ambassadörer som de urholkar sakfrågan fullständigt genom att predika en sak och göra en helt annan. Det finns liksom ingen trovärdighet i det överhuvudtaget.</p><p></p><p>Vidare, "publicitet" och "nå ut" - inte för att vara sån, men vadå - med ett par tusen följare på instagram? Jag hade kunnat köpa argumentet om vi snackat om t.ex. Leo DiCaprio, med miljontals följare och fans, som flyger kors och tvärs för att föreläsa och engagera, men nu är ju inte han POW-ambassadör. Och toppen om William tar tåget till Japan, men mig veterligen är inte han heller POW-ambassadör. Vidare, det skidåkare behöver för att nå ut på det sätt du nämner är knappast bra snö och tävlingar, det är snarare kreativitet och något som sticker ut.</p><p></p><p>Jag tänker verkligen inte hänga ut någon för jag tror att de flesta svenskar är relativt goda kålsupare, men det är ju lätt att bli cynisk när en organisation som uppmanar folk till att ta tåget till bergen representeras av människor som själva inte gör det. Det är verkligen inte rätt sätt att inspirera.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lee-nus, post: 1142287, member: 58561"] Kan tyvärr inte hålla med dig i det minsta. Problemet som TS nämner är ju inte att POW:s ambassadörer är sämre för miljön än någon annan - det är ju för att de är just POW-ambassadörer som de urholkar sakfrågan fullständigt genom att predika en sak och göra en helt annan. Det finns liksom ingen trovärdighet i det överhuvudtaget. Vidare, "publicitet" och "nå ut" - inte för att vara sån, men vadå - med ett par tusen följare på instagram? Jag hade kunnat köpa argumentet om vi snackat om t.ex. Leo DiCaprio, med miljontals följare och fans, som flyger kors och tvärs för att föreläsa och engagera, men nu är ju inte han POW-ambassadör. Och toppen om William tar tåget till Japan, men mig veterligen är inte han heller POW-ambassadör. Vidare, det skidåkare behöver för att nå ut på det sätt du nämner är knappast bra snö och tävlingar, det är snarare kreativitet och något som sticker ut. Jag tänker verkligen inte hänga ut någon för jag tror att de flesta svenskar är relativt goda kålsupare, men det är ju lätt att bli cynisk när en organisation som uppmanar folk till att ta tåget till bergen representeras av människor som själva inte gör det. Det är verkligen inte rätt sätt att inspirera. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Rädda vintern död eller levande! (och andra motsägelsefulla budskap)
Tillbaka
Topp