Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Rädda vintern död eller levande! (och andra motsägelsefulla budskap)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1142310" data-attributes="member: 33485"><p>För det första tyckerjag att det är jobbigt att vi inte kan säga att det är fel mot framtida generationer att nyttja valfri mängd av befintlig energi, trots konsekvenserna.</p><p></p><p>För det andra tror jag att vi är för sent ute för att rädda människan på denna planet på egen väg och att AI är vår enda lösning.</p><p></p><p>För det tredje är det svårt att säga saker om alla värdekonflikter involverade i dilemmat.</p><p></p><p>För det fjärde är jag väldigt osäker på att många av de tingen som görs med goda avsikter angående miljön är särskilt goda i slutändan.</p><p></p><p>För det femte önskar jag att alla vore snälla mot allt. Utom växter som pollinerar på våren, se punkt tre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1142310, member: 33485"] För det första tyckerjag att det är jobbigt att vi inte kan säga att det är fel mot framtida generationer att nyttja valfri mängd av befintlig energi, trots konsekvenserna. För det andra tror jag att vi är för sent ute för att rädda människan på denna planet på egen väg och att AI är vår enda lösning. För det tredje är det svårt att säga saker om alla värdekonflikter involverade i dilemmat. För det fjärde är jag väldigt osäker på att många av de tingen som görs med goda avsikter angående miljön är särskilt goda i slutändan. För det femte önskar jag att alla vore snälla mot allt. Utom växter som pollinerar på våren, se punkt tre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Rädda vintern död eller levande! (och andra motsägelsefulla budskap)
Tillbaka
Topp