Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Rädda vintern död eller levande! (och andra motsägelsefulla budskap)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="frankbolsoy" data-source="post: 1142472" data-attributes="member: 167496"><p>Märkligt att ni pratar om tro.</p><p>Alla klimatforskare och experter som finns kan bara tro.</p><p></p><p>Låt mig tydliggöra.</p><p>Kommer ni ihåg förut när alla experter sa att jorden va platt tex, eller något annat som var stenhård fakta för x antal år sedan?</p><p>Inte jag heller för så gammal är jag inte, men jag har hört talas om saker som man visste förut i tiden.</p><p>Nu säger forskare och experter som dom alltid gjort om sina kollegor som arbetat före dom. </p><p>Nämligen detta "förr trodde man ex att jorden var platt, men nu vet man att den är rund". Då när man "visste" att jorden var platt så var det fakta som alla visste, det är bara så punkt.</p><p>Problemet är att på den tiden när man visste att jorden var platt så sa man samma sak om något annat.</p><p>Så frågan är vad dom säger om 50 eller 100 år om vad vi "vet" nu.</p><p></p><p>Klimatet är så komplicerad grej så jag tror att ingen har någon aning, finns så många miljontals grejer som spelar in. Folk bara tror lika mycket som förr i tidens människor trodde att jorden var platt. </p><p>1933 var det 38 grader i Ultuna, Uppsala. Många flyg som var ute och gasa på tomgång kanske då?</p><p>1966 var det -53 grader i Vuoggatjålme, Norrland. Hmm kallt..</p><p>Bara något år efter 1971 var det 30,6 grader i Överkalix-Svartbyn, Norrland i maj. Helt plötsligt kom v8orna igen, eller?</p><p>Just saying...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="frankbolsoy, post: 1142472, member: 167496"] Märkligt att ni pratar om tro. Alla klimatforskare och experter som finns kan bara tro. Låt mig tydliggöra. Kommer ni ihåg förut när alla experter sa att jorden va platt tex, eller något annat som var stenhård fakta för x antal år sedan? Inte jag heller för så gammal är jag inte, men jag har hört talas om saker som man visste förut i tiden. Nu säger forskare och experter som dom alltid gjort om sina kollegor som arbetat före dom. Nämligen detta "förr trodde man ex att jorden var platt, men nu vet man att den är rund". Då när man "visste" att jorden var platt så var det fakta som alla visste, det är bara så punkt. Problemet är att på den tiden när man visste att jorden var platt så sa man samma sak om något annat. Så frågan är vad dom säger om 50 eller 100 år om vad vi "vet" nu. Klimatet är så komplicerad grej så jag tror att ingen har någon aning, finns så många miljontals grejer som spelar in. Folk bara tror lika mycket som förr i tidens människor trodde att jorden var platt. 1933 var det 38 grader i Ultuna, Uppsala. Många flyg som var ute och gasa på tomgång kanske då? 1966 var det -53 grader i Vuoggatjålme, Norrland. Hmm kallt.. Bara något år efter 1971 var det 30,6 grader i Överkalix-Svartbyn, Norrland i maj. Helt plötsligt kom v8orna igen, eller? Just saying... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Rädda vintern död eller levande! (och andra motsägelsefulla budskap)
Tillbaka
Topp