Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Rädda vintern död eller levande! (och andra motsägelsefulla budskap)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="frankbolsoy" data-source="post: 1142491" data-attributes="member: 167496"><p>[USER=13343]@Steepndeep[/USER] Tack för info =D, visste inte att jorden var platt grejen var så faktiskt.</p><p>Jag kommer inte på nu något exempel som jag hört å läst så har inget att backa upp med tyvärr.</p><p>Men vetenskapen har kommit fram till en sak bara för att några år senare menat att det dom kom fram till först kom dom fram till för att dom inte visste bättre eller inte hade nog avancerad utrustning för att mäta, och att det första dom kom fram till var helt fel.</p><p></p><p>Men i vilket fall så borde dom som vet å har makt föregå med gott exempel om det verkligen är så kris som media säger. Kollar man på en rapport från IPCC från 2007 så säger dom något i stil med "Långsiktiga förutsägelsen om framtida klimat situationer är inte möjlig att göra". Men jag är ingen expert så jag vet inget heller.</p><p>Vill man på internet hitta fakta som stöder sin egen tanke så gör man oftast det.</p><p>Kollar man på dom som tjänar mest pengar på att folk är miljömedvetna så tror jag inte dom hade brytt sig lika mycket om man tog bort deras vinst. Pengarna är oftast den största maktkällan i saker, förutom hos dom som är fanatiker då.</p><p>Som</p><p> [USER=88096]@erik_lagg[/USER] skrev så måste "höjdarna" ta politiska beslut om det verkligen ska göra nån skillnad på hur vi konsumerar. Tex att det är ofta billigare att köpa nytt än att laga det jag äger är rätt märkligt och korkat.</p><p></p><p>För övrigt så är jag inte så intresserad så jag har inga pålästa inlägg att göra till detta ämne. Lägger hellre den tiden som jag hade kunnat läsa till att vara med familjen istället. Man får mycket reaktioner av att säga emot vad man "ska" tänka. Ofta brukar det komma bra saker ur det. Det är kul tycker jag.</p><p></p><p>Nu ska jag ut och kleta på stighudarna så jag kan ta vara på det vita guldet som kommit här. Vart snöstorm å snöat massa under veckan som vi var borta i Luleå. Ha det fint!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="frankbolsoy, post: 1142491, member: 167496"] [USER=13343]@Steepndeep[/USER] Tack för info =D, visste inte att jorden var platt grejen var så faktiskt. Jag kommer inte på nu något exempel som jag hört å läst så har inget att backa upp med tyvärr. Men vetenskapen har kommit fram till en sak bara för att några år senare menat att det dom kom fram till först kom dom fram till för att dom inte visste bättre eller inte hade nog avancerad utrustning för att mäta, och att det första dom kom fram till var helt fel. Men i vilket fall så borde dom som vet å har makt föregå med gott exempel om det verkligen är så kris som media säger. Kollar man på en rapport från IPCC från 2007 så säger dom något i stil med "Långsiktiga förutsägelsen om framtida klimat situationer är inte möjlig att göra". Men jag är ingen expert så jag vet inget heller. Vill man på internet hitta fakta som stöder sin egen tanke så gör man oftast det. Kollar man på dom som tjänar mest pengar på att folk är miljömedvetna så tror jag inte dom hade brytt sig lika mycket om man tog bort deras vinst. Pengarna är oftast den största maktkällan i saker, förutom hos dom som är fanatiker då. Som [USER=88096]@erik_lagg[/USER] skrev så måste "höjdarna" ta politiska beslut om det verkligen ska göra nån skillnad på hur vi konsumerar. Tex att det är ofta billigare att köpa nytt än att laga det jag äger är rätt märkligt och korkat. För övrigt så är jag inte så intresserad så jag har inga pålästa inlägg att göra till detta ämne. Lägger hellre den tiden som jag hade kunnat läsa till att vara med familjen istället. Man får mycket reaktioner av att säga emot vad man "ska" tänka. Ofta brukar det komma bra saker ur det. Det är kul tycker jag. Nu ska jag ut och kleta på stighudarna så jag kan ta vara på det vita guldet som kommit här. Vart snöstorm å snöat massa under veckan som vi var borta i Luleå. Ha det fint! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Rädda vintern död eller levande! (och andra motsägelsefulla budskap)
Tillbaka
Topp