Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Räddningspulka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TellyHelly" data-source="post: 469179" data-attributes="member: 34270"><p>Jag blev nedfraktad i pulka efter att jag slitit av korsbandet i Davos i Schweiz. Jag skadade mig i pisten så jag fick åka pist ned. </p><p></p><p>Det som var negativt är att det skumpade en del på dem små ojämnheter som fanns i backen. Det var inte så farligt för mig för jag hade inte så ont men jag kan tänka mig att det är väldigt obehagligt om man har gjort illa ryggen eller någon sådant. </p><p></p><p>Det är såklart lite obehagligt att man inte ser vad som händer när man åker. Man måste lite på den som för pulkan. En nödbroms för den som åker kanske hade varit nåt?</p><p></p><p>Det var också väldigt kallt. Men det beror nog mest på att jag låg på snön väldigt länge innan jag transporterades ned. </p><p></p><p>Det positiva jag kan komma på är att det var kul att pröva på. Och så kunde dem köra in pulkan direkt i ambulansen. Det var smidigt. </p><p></p><p>Det ska tilläggas att jag var lite borta under tiden efter att jag skadat mig och till jag kom till sjukhuset. Det hände saker som jag inte uppfattade och minns i efterkant.</p><p></p><p>Ett tips, om du inte redan har gjort det, är att åka till en skidannläggning och be att få prova att åka pulka. Gärna på lite olika underlag.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TellyHelly, post: 469179, member: 34270"] Jag blev nedfraktad i pulka efter att jag slitit av korsbandet i Davos i Schweiz. Jag skadade mig i pisten så jag fick åka pist ned. Det som var negativt är att det skumpade en del på dem små ojämnheter som fanns i backen. Det var inte så farligt för mig för jag hade inte så ont men jag kan tänka mig att det är väldigt obehagligt om man har gjort illa ryggen eller någon sådant. Det är såklart lite obehagligt att man inte ser vad som händer när man åker. Man måste lite på den som för pulkan. En nödbroms för den som åker kanske hade varit nåt? Det var också väldigt kallt. Men det beror nog mest på att jag låg på snön väldigt länge innan jag transporterades ned. Det positiva jag kan komma på är att det var kul att pröva på. Och så kunde dem köra in pulkan direkt i ambulansen. Det var smidigt. Det ska tilläggas att jag var lite borta under tiden efter att jag skadat mig och till jag kom till sjukhuset. Det hände saker som jag inte uppfattade och minns i efterkant. Ett tips, om du inte redan har gjort det, är att åka till en skidannläggning och be att få prova att åka pulka. Gärna på lite olika underlag. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Räddningspulka
Tillbaka
Topp