Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Räddningspulka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="npleje" data-source="post: 469196" data-attributes="member: 87765"><p>Min tanke är att göra en räddningspulka som skall dras med skoter, i dag verkar det som att räddningstjänst, fjällräddning och skidsystem använder olika pulkor. Det vore nog sjysst om alla kunde använde samma modell, självklart skall den gå att anpassa för sin miljö, färd i fjäll och lössnö ställer andra krav jämfört med en pulka för pistade skidanläggningar tex. Har funderat en del kring just båren, pulkan kommer förmodligen att anpassas för den bår som används mest i dag. så att man slipper flyttas från den om man måste åka ambulans </p><p></p><p>Har hört om andra som åkt pulkan och det verkar som att just ojämnheterna och den dåliga fjädringen är ett stort problem, det kommer jag nog lägga mycket focus på. </p><p></p><p>Någon typ av värme är nog också bra, det är viktigt att hålla cirkulationen uppe efter olyckor. </p><p></p><p>Var du fastspännd i båren under färden eller hadde du armarna fria?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="npleje, post: 469196, member: 87765"] Min tanke är att göra en räddningspulka som skall dras med skoter, i dag verkar det som att räddningstjänst, fjällräddning och skidsystem använder olika pulkor. Det vore nog sjysst om alla kunde använde samma modell, självklart skall den gå att anpassa för sin miljö, färd i fjäll och lössnö ställer andra krav jämfört med en pulka för pistade skidanläggningar tex. Har funderat en del kring just båren, pulkan kommer förmodligen att anpassas för den bår som används mest i dag. så att man slipper flyttas från den om man måste åka ambulans Har hört om andra som åkt pulkan och det verkar som att just ojämnheterna och den dåliga fjädringen är ett stort problem, det kommer jag nog lägga mycket focus på. Någon typ av värme är nog också bra, det är viktigt att hålla cirkulationen uppe efter olyckor. Var du fastspännd i båren under färden eller hadde du armarna fria? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Räddningspulka
Tillbaka
Topp