Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Räddningspulka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="npleje" data-source="post: 469564" data-attributes="member: 87765"><p>Vi är inne lite på samma spår du och jag=) Finns nog många fördelar med detta. Visst borde man kunna bygga en kälke anpassad för dagens Ambulansbårar... eller varför inte göra en som man kan stoppa en liten "manuellt" dragen pulka i och på så vis kunna välja själv om man vill ta skoter och hela paketet eller bara använda den mindre räddninspulkan och skidor. slå två flugor i en smäll. Och kanske ha en lös överdel beroende på om man vill ha en inkappslad eller öppen variant. För övrigt jobbar jag just nu med ett annat projekt för volvo lastvagnar så jag skall absolut passa på å kolla upp fjädringen mer=)</p><p></p><p> Det du nämner om att den skadades upplevelser är irrelevant håller jag nog inte helt med om doc. Självklart skall inte patientens komfort påverka själva räddningarbetet negativt, men samtidigt tror jag det även kan vara värdefullt för både patient och räddningspersonal om man vet att patienten lider så lite som möjligt. Men det skall självklart inte gå ut över själva räddningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="npleje, post: 469564, member: 87765"] Vi är inne lite på samma spår du och jag=) Finns nog många fördelar med detta. Visst borde man kunna bygga en kälke anpassad för dagens Ambulansbårar... eller varför inte göra en som man kan stoppa en liten "manuellt" dragen pulka i och på så vis kunna välja själv om man vill ta skoter och hela paketet eller bara använda den mindre räddninspulkan och skidor. slå två flugor i en smäll. Och kanske ha en lös överdel beroende på om man vill ha en inkappslad eller öppen variant. För övrigt jobbar jag just nu med ett annat projekt för volvo lastvagnar så jag skall absolut passa på å kolla upp fjädringen mer=) Det du nämner om att den skadades upplevelser är irrelevant håller jag nog inte helt med om doc. Självklart skall inte patientens komfort påverka själva räddningarbetet negativt, men samtidigt tror jag det även kan vara värdefullt för både patient och räddningspersonal om man vet att patienten lider så lite som möjligt. Men det skall självklart inte gå ut över själva räddningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Räddningspulka
Tillbaka
Topp