Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Rädsla och avsky från popcornskålen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hyllengren" data-source="post: 805115" data-attributes="member: 42083"><p>Jag har också reflekterat kring Kungarna av Tylösand. D tär igne tprogram som jag sett uta bara hört talas om fram till igår kväll, då jag jobbade natt och därmed var tvungen att sitta och titta på tv tills jag somnar(ja, mitt jobb kan vara avslappnande ibland). Jag bestämde mig då för att se på Kungarna av Tylösand för att se "what all the fuzz is about". </p><p></p><p>Det har ju "fuzzats" mycket om dokusåpakonceptet förut, först orsakade Expedition Robinson rena ramaskriet och sedan har nivån höjts succecivt(eller sjunkigt beroende på hur man ser det). Lågvattenmärkena vi hittills sett i Sverige är väl Paradise hotel och Big brother, vilka i fortsättningen referas som PH och BB(Big Black!!!).</p><p></p><p>PH och BB var program som klassades som underhållning, visst, det söps och knullades, men utsträckningen va något sånär begränsad. Men de var likväl program där tittarna hejade på någon, man skaffade sig en favorit att hålla fast vid ända tills denna någon fick bita i det sura äpplet och åka hem. Här snackar vi hjärndöd tv. Det gnabbas, det skriks, det sups och i absolut bästa fall är det några som slåss eller knullar.</p><p></p><p>KaT däremot, är lägre sjunket, det har gått ifrån underhållningskonceptet. Det är oerhört långt ifrån ett trevligt familjeprogram. Och jag är ganska säker på att det är det som är meningen. KaT är mer en dokumentation över ungdomens förmodade förfall. Det är ett program där ingen kan vara favorit och alla blir hatade. Och jag hoppas och tror att folk tittar på detta program med andra ögon än BB och PH.</p><p></p><p>Castingen är ju förövrigt otroligt lyckad, måste vara svårt att hitta ett gäng oliksinnade själsfränder som alla han en iq under 80 och som alla har sk. "God-complex".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hyllengren, post: 805115, member: 42083"] Jag har också reflekterat kring Kungarna av Tylösand. D tär igne tprogram som jag sett uta bara hört talas om fram till igår kväll, då jag jobbade natt och därmed var tvungen att sitta och titta på tv tills jag somnar(ja, mitt jobb kan vara avslappnande ibland). Jag bestämde mig då för att se på Kungarna av Tylösand för att se "what all the fuzz is about". Det har ju "fuzzats" mycket om dokusåpakonceptet förut, först orsakade Expedition Robinson rena ramaskriet och sedan har nivån höjts succecivt(eller sjunkigt beroende på hur man ser det). Lågvattenmärkena vi hittills sett i Sverige är väl Paradise hotel och Big brother, vilka i fortsättningen referas som PH och BB(Big Black!!!). PH och BB var program som klassades som underhållning, visst, det söps och knullades, men utsträckningen va något sånär begränsad. Men de var likväl program där tittarna hejade på någon, man skaffade sig en favorit att hålla fast vid ända tills denna någon fick bita i det sura äpplet och åka hem. Här snackar vi hjärndöd tv. Det gnabbas, det skriks, det sups och i absolut bästa fall är det några som slåss eller knullar. KaT däremot, är lägre sjunket, det har gått ifrån underhållningskonceptet. Det är oerhört långt ifrån ett trevligt familjeprogram. Och jag är ganska säker på att det är det som är meningen. KaT är mer en dokumentation över ungdomens förmodade förfall. Det är ett program där ingen kan vara favorit och alla blir hatade. Och jag hoppas och tror att folk tittar på detta program med andra ögon än BB och PH. Castingen är ju förövrigt otroligt lyckad, måste vara svårt att hitta ett gäng oliksinnade själsfränder som alla han en iq under 80 och som alla har sk. "God-complex". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Rädsla och avsky från popcornskålen
Tillbaka
Topp