Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Railjam i Kungsträdgården?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="EricH" data-source="post: 463931" data-attributes="member: 67859"><p>för att utnyttja en startramp maximalt har jag en idé, att man har en gemensam platå för alla features. Svårt att förklara men man skulle kanske kunna säga att det blir som en kvardratisk "corner" eller något. Alltså en stor platta högst upp, sedan inrun med lagom lutning på två sidor och en trappa eller liknande på de två andra sidorna. Ungefär som ett hustak fast med en stor, platt platå högst upp. Låter kanske lite overkligt men jag tror absolut att det går att fixa. Man skulle kunna fästa konstgräs på inrunen och ha sådana här pinnar som man har på slalom (man trycker ifrån från dom för att få extra fart), alla skulle ju då få mer fart men framförallt snowboard åkare. </p><p></p><p>Om man inte förstår låter det nog idiotiskt men jag skulle kanske kunna göra en ritning om någon är intresserad. För att få en bild av det kan ni kolla på nån film från ett jam i Övik ellr nåt sånt från förra året. Tänk er det fast på båda sidor.</p><p></p><p>Peace</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="EricH, post: 463931, member: 67859"] för att utnyttja en startramp maximalt har jag en idé, att man har en gemensam platå för alla features. Svårt att förklara men man skulle kanske kunna säga att det blir som en kvardratisk "corner" eller något. Alltså en stor platta högst upp, sedan inrun med lagom lutning på två sidor och en trappa eller liknande på de två andra sidorna. Ungefär som ett hustak fast med en stor, platt platå högst upp. Låter kanske lite overkligt men jag tror absolut att det går att fixa. Man skulle kunna fästa konstgräs på inrunen och ha sådana här pinnar som man har på slalom (man trycker ifrån från dom för att få extra fart), alla skulle ju då få mer fart men framförallt snowboard åkare. Om man inte förstår låter det nog idiotiskt men jag skulle kanske kunna göra en ritning om någon är intresserad. För att få en bild av det kan ni kolla på nån film från ett jam i Övik ellr nåt sånt från förra året. Tänk er det fast på båda sidor. Peace [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Railjam i Kungsträdgården?!
Tillbaka
Topp