Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Rails av rostfritt stål
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrix0n" data-source="post: 142150" data-attributes="member: 51091"><p>Jag går ip1 och håller på med mkt stål. Mitt råd är att du provar att sipa bort översta löagret och sedan provar igen. Det är ju en massa legeringsämnen som ska förhindra korrison=rost, så som krom och nickel och vad jag vet ska inte krom försämra glidet, men det kan vara kvar rester från tillverkningen, det är oftast det yttersta lagret. En del stålfirmor lägger oxå på en rostskyddsbeläggning, minns inte vad den hette, men den glider du nog inte allt för bra på. Prova slipa lite bara.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrix0n, post: 142150, member: 51091"] Jag går ip1 och håller på med mkt stål. Mitt råd är att du provar att sipa bort översta löagret och sedan provar igen. Det är ju en massa legeringsämnen som ska förhindra korrison=rost, så som krom och nickel och vad jag vet ska inte krom försämra glidet, men det kan vara kvar rester från tillverkningen, det är oftast det yttersta lagret. En del stålfirmor lägger oxå på en rostskyddsbeläggning, minns inte vad den hette, men den glider du nog inte allt för bra på. Prova slipa lite bara. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Rails av rostfritt stål
Tillbaka
Topp