Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Raka tellisar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 13047" data-attributes="member: 12152"><p>Jag tror att det är en bättre idé att köpa ett par lite billigare carvingskidor istället för ett par gamla rakplank. Gamla raka skidor finns det ju mängder av hemma hos folk och du kan säkert köpa ett par för en hundring eller två. Exempelvis kan du köpa ett par Salomon Superaxe 7 eller nån av de enklaste Fischerskidorna. Dessa kostar runt en tusing om du hittar några på rea (tex Intersport i Norrköping säljer några Fischer för 800:- och Superaxe för 1100 kr.) Även om du kommer att behöva köpa nya skidor när du åkt ett tag så räcker dessa skidor väl under den första och kanske andra säsongen. </p><p></p><p>Vill du ändå köpa raka skidor kan du komma hem till mig och botanisera. Jag har tex ett par Kästle Speedmachine som är riktigt roliga att åka på och några olika Salomon MLX och Evolution som alla ligger mellan 185 och 190 i längd. 200 spänn per par.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 13047, member: 12152"] Jag tror att det är en bättre idé att köpa ett par lite billigare carvingskidor istället för ett par gamla rakplank. Gamla raka skidor finns det ju mängder av hemma hos folk och du kan säkert köpa ett par för en hundring eller två. Exempelvis kan du köpa ett par Salomon Superaxe 7 eller nån av de enklaste Fischerskidorna. Dessa kostar runt en tusing om du hittar några på rea (tex Intersport i Norrköping säljer några Fischer för 800:- och Superaxe för 1100 kr.) Även om du kommer att behöva köpa nya skidor när du åkt ett tag så räcker dessa skidor väl under den första och kanske andra säsongen. Vill du ändå köpa raka skidor kan du komma hem till mig och botanisera. Jag har tex ett par Kästle Speedmachine som är riktigt roliga att åka på och några olika Salomon MLX och Evolution som alla ligger mellan 185 och 190 i längd. 200 spänn per par. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Raka tellisar
Tillbaka
Topp