Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ramundberget!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 42310" data-attributes="member: 13863"><p>Kände att jag var tvungen att testa skidkörning i Ramundberget efter alla dessa lovord. Direkt besviken blev jag väl inte, men jämfört med min hemmaarena Tandådalen/Hundfjället var det ändå inte speciellt upphetsande...</p><p></p><p>Pisterna är utomordentligt bra, omväxlande, välpreparerade och lutar riktigt gott. Dessutom har Ramundberget den goda smaken att lämna vissa områden opreparerade vilket resulterar i finfina pucklar. Fallhöjden anges till 300 meter, men torde väl snarast vara ungefär 200 meter någorlunda effektivt, men då är det riktigt brant. </p><p></p><p>Offpistmöjligheterna är goda men domineras av ganska tät fjällbjörksbeväxt vilket gör det svårt att dra på, mest trixande... </p><p></p><p>Så visst är Ramundberget en bra skidanläggning, men jämfört med tex: Sälenfjällen eller Idre är det inte på skidkörningen i sig själv utan snarare på charmpoäng. Här finns nämligen något som Sälenanläggningarna och Idre Fjäll byggt bort för många år sedan, en genuin fjällkänsla...</p><p></p><p>Så sammanfattnmingsvis är Ramundberget en trevlig liten fjällanläggning. Styrkan ligger framförallt i charmen, behagligt lite folk i backarna och den bedövande vackra omgivningen. Väl värt ett besök!</p><p></p><p>That´s all kids! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 42310, member: 13863"] Kände att jag var tvungen att testa skidkörning i Ramundberget efter alla dessa lovord. Direkt besviken blev jag väl inte, men jämfört med min hemmaarena Tandådalen/Hundfjället var det ändå inte speciellt upphetsande... Pisterna är utomordentligt bra, omväxlande, välpreparerade och lutar riktigt gott. Dessutom har Ramundberget den goda smaken att lämna vissa områden opreparerade vilket resulterar i finfina pucklar. Fallhöjden anges till 300 meter, men torde väl snarast vara ungefär 200 meter någorlunda effektivt, men då är det riktigt brant. Offpistmöjligheterna är goda men domineras av ganska tät fjällbjörksbeväxt vilket gör det svårt att dra på, mest trixande... Så visst är Ramundberget en bra skidanläggning, men jämfört med tex: Sälenfjällen eller Idre är det inte på skidkörningen i sig själv utan snarare på charmpoäng. Här finns nämligen något som Sälenanläggningarna och Idre Fjäll byggt bort för många år sedan, en genuin fjällkänsla... Så sammanfattnmingsvis är Ramundberget en trevlig liten fjällanläggning. Styrkan ligger framförallt i charmen, behagligt lite folk i backarna och den bedövande vackra omgivningen. Väl värt ett besök! That´s all kids! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ramundberget!
Tillbaka
Topp