Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Randonne djungeln, vilka bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 938121" data-attributes="member: 35223"><p>Jag tror ju att du kommer att ångra dig om du inte köper en pjäxa som är dynafit-kompatibel. Oavsett om du kör en DUKE eller så i år. Man vet aldrig vad som händer i framtiden. </p><p></p><p>Pjäxor är ju sjukt individuellt. Gå till en riktigt bra bootfitter och prova vad som passar din fot. Åre Skidsport eller Alpint skulle jag säga när det gäller turpjäxor. </p><p></p><p>Rent spontant när det gäller binding så skulle jag säga att en Dynafit Radical Z12 överlever det mesta om du inte ska droppa 10-metersklippor. <strong>MEN</strong> beroende på din vikt, åkstil osv är det säkert möjligt att en "klenare" bindning fungerar minst lika bra. </p><p></p><p>Som sagt för att kunna ge lite bättre svar behöver man veta vad du är ute efter lite mer, vad du väger, hur du vanligen åker. </p><p></p><p>Vikt</p><p>Åkstil </p><p>Antal dagar i pist</p><p>Antal dagar på tur </p><p>Långa turer / korta turer</p><p>Dropar du ? Hur högt ? </p><p></p><p>Jag kan ju bara svara för mig själv. Jag åker nu på en Dynafit FT12. Den använder jag till turande både långa och korta, även i pist vilket den har funkat fint till. Vanligen står jag på rätt friskt i pist men jag droppar eller hoppar näst intill aldrig något större .</p><p>Jag väger in på ca 100kg och kör på antingen en dynafit Manaslu eller en K2 sidestash. </p><p>På fötterna har jag Dynafit TLT5 för dom lite längre dagarna (även provat dem i pist med Sidestashen och det funkar även om det är långt ifrån optimalt). För piståkning och liftburen/kortare turer så sitter en Technica Cochise (underbar sko)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 938121, member: 35223"] Jag tror ju att du kommer att ångra dig om du inte köper en pjäxa som är dynafit-kompatibel. Oavsett om du kör en DUKE eller så i år. Man vet aldrig vad som händer i framtiden. Pjäxor är ju sjukt individuellt. Gå till en riktigt bra bootfitter och prova vad som passar din fot. Åre Skidsport eller Alpint skulle jag säga när det gäller turpjäxor. Rent spontant när det gäller binding så skulle jag säga att en Dynafit Radical Z12 överlever det mesta om du inte ska droppa 10-metersklippor. [b]MEN[/b] beroende på din vikt, åkstil osv är det säkert möjligt att en "klenare" bindning fungerar minst lika bra. Som sagt för att kunna ge lite bättre svar behöver man veta vad du är ute efter lite mer, vad du väger, hur du vanligen åker. Vikt Åkstil Antal dagar i pist Antal dagar på tur Långa turer / korta turer Dropar du ? Hur högt ? Jag kan ju bara svara för mig själv. Jag åker nu på en Dynafit FT12. Den använder jag till turande både långa och korta, även i pist vilket den har funkat fint till. Vanligen står jag på rätt friskt i pist men jag droppar eller hoppar näst intill aldrig något större . Jag väger in på ca 100kg och kör på antingen en dynafit Manaslu eller en K2 sidestash. På fötterna har jag Dynafit TLT5 för dom lite längre dagarna (även provat dem i pist med Sidestashen och det funkar även om det är långt ifrån optimalt). För piståkning och liftburen/kortare turer så sitter en Technica Cochise (underbar sko) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Randonne djungeln, vilka bindningar?
Tillbaka
Topp