Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Randonné/ Telemark/ Crossplate?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte_the_skibum" data-source="post: 169711" data-attributes="member: 28793"><p>Jag kör med freeride diamir på ett par seth pistols när jag kör alpint och ett par 10ex som telisskidor. Crossplaten tycker jag suger numer. Tror jag gav den bra betyg för några år sedan, men har sedan lyckats knäcka två par utan att köra nämnvärt agresivt.</p><p></p><p>Jag har vanliga pjäxor i randobindnignar, funkar på kortare turer, men inget man vill gå med ett par dagar då jag brukar låna/hyra ett par rando pjäxor. Har inte gjort några riktigt långa turer sista åren, men gick Monte Rosa Haute Ruoute 04 som är en 1.5 dags knatning på 4k, och det funkade ju bra...</p><p></p><p>Men gör inte ministereofelet och köp crossplate, då får du bara halvkasst. Köp hellre det du helst vill ha och se till att skaffa bra prylar! Halvmesyrer ångrar man bara i efterhand...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte_the_skibum, post: 169711, member: 28793"] Jag kör med freeride diamir på ett par seth pistols när jag kör alpint och ett par 10ex som telisskidor. Crossplaten tycker jag suger numer. Tror jag gav den bra betyg för några år sedan, men har sedan lyckats knäcka två par utan att köra nämnvärt agresivt. Jag har vanliga pjäxor i randobindnignar, funkar på kortare turer, men inget man vill gå med ett par dagar då jag brukar låna/hyra ett par rando pjäxor. Har inte gjort några riktigt långa turer sista åren, men gick Monte Rosa Haute Ruoute 04 som är en 1.5 dags knatning på 4k, och det funkade ju bra... Men gör inte ministereofelet och köp crossplate, då får du bara halvkasst. Köp hellre det du helst vill ha och se till att skaffa bra prylar! Halvmesyrer ångrar man bara i efterhand... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Randonné/ Telemark/ Crossplate?
Tillbaka
Topp