Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Randonné
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PeAC" data-source="post: 55347" data-attributes="member: 15069"><p>hallå!</p><p>jag tänkte börja köra lite seriösare skidåkning på de stora bergen men är inte riktigt säker på hur jag ska börja.</p><p></p><p>har tagit lavinkurs o ska ta en veckas skidbestigning den här våren o då duger inte vanlig alpinutrustning anser jag utan jag är sugen på randonnéutrustning. men jag känner ingen i min närhet som har erfarenhet av utrustningen.</p><p></p><p>köpte just ett par Head Monster med måtten 117-85-107 o de är 180cm långa. hur pass bra lämpar de sig för randonnéutrustning och vad ska jag köpa för något?</p><p></p><p>har tidigare åkt twin-tip o hoppat en hel del så jag tänkte börja finslipa min alpina teknik i början av den här säsongen. hur mycket tål randonnéutrustningen jämfört med vanlig alpinutrustning. har hittills kört med Salomon Teneighty med Salomon S810ti bindningar ställda på max, de har ändå löst ut. väger runt 70kilo.</p><p></p><p>vill inte montera på ett par bindningar nu för att byta senare i vår, känns som slöseri.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PeAC, post: 55347, member: 15069"] hallå! jag tänkte börja köra lite seriösare skidåkning på de stora bergen men är inte riktigt säker på hur jag ska börja. har tagit lavinkurs o ska ta en veckas skidbestigning den här våren o då duger inte vanlig alpinutrustning anser jag utan jag är sugen på randonnéutrustning. men jag känner ingen i min närhet som har erfarenhet av utrustningen. köpte just ett par Head Monster med måtten 117-85-107 o de är 180cm långa. hur pass bra lämpar de sig för randonnéutrustning och vad ska jag köpa för något? har tidigare åkt twin-tip o hoppat en hel del så jag tänkte börja finslipa min alpina teknik i början av den här säsongen. hur mycket tål randonnéutrustningen jämfört med vanlig alpinutrustning. har hittills kört med Salomon Teneighty med Salomon S810ti bindningar ställda på max, de har ändå löst ut. väger runt 70kilo. vill inte montera på ett par bindningar nu för att byta senare i vår, känns som slöseri. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Randonné
Tillbaka
Topp