Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Randonnée bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 797496" data-attributes="member: 35991"><p>Jag skulle säga att det beror rätt mycket på vilka skidor du skall använda? </p><p>Har du lite mjukare skida i ca 180 cm och inte väger alltför mycket eller öser på riktigt så borde inte Diamiren ställa till några problem för dig och i min erfarenhet är de bättre än Duke att gå på.</p><p>Däremot tycker jag inte att Duke är så vansinnigt dåliga att gå med, sålänge skidan inte är alltför tung och pjäxorna inte är för styva (kommer säkert ändra den åsikten när jag testat mina nya Dynafits hehe...). Men är väldigt nöjd med mina eftersom de går så jäkla bra utför och inte har pajat.</p><p>Hade jag planerat att tura en hel del men ändå åka mycket i systemet skulle jag skaffa en relativt lätt (1,8-2,2 kg kanske) skida och slänga på Diamiren iom att den är lättare än Duke. Skall skidan palla med att kötta uppkört i systemet, go Duke.</p><p>Se bara till att hålla dig långt bort från Naxo, även om de går att få billigt nu när de konkat... Skulle också undvika alla klenare Diamir-modeller.</p><p></p><p>Sök så kommer du hitta ton med info...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 797496, member: 35991"] Jag skulle säga att det beror rätt mycket på vilka skidor du skall använda? Har du lite mjukare skida i ca 180 cm och inte väger alltför mycket eller öser på riktigt så borde inte Diamiren ställa till några problem för dig och i min erfarenhet är de bättre än Duke att gå på. Däremot tycker jag inte att Duke är så vansinnigt dåliga att gå med, sålänge skidan inte är alltför tung och pjäxorna inte är för styva (kommer säkert ändra den åsikten när jag testat mina nya Dynafits hehe...). Men är väldigt nöjd med mina eftersom de går så jäkla bra utför och inte har pajat. Hade jag planerat att tura en hel del men ändå åka mycket i systemet skulle jag skaffa en relativt lätt (1,8-2,2 kg kanske) skida och slänga på Diamiren iom att den är lättare än Duke. Skall skidan palla med att kötta uppkört i systemet, go Duke. Se bara till att hålla dig långt bort från Naxo, även om de går att få billigt nu när de konkat... Skulle också undvika alla klenare Diamir-modeller. Sök så kommer du hitta ton med info... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Randonnée bindning
Tillbaka
Topp