Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Randonnéebindningar till freerideskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 1054781" data-attributes="member: 40123"><p>Har varit i dina tankar själv och gjort samma analys....beror mkt på hur mycket du skall tura,,,eller hika,,,,</p><p>Jag hoppar inte mkt eller max 2 meter,,,men kör på ganska friskt,,,,väger 85kg och åker på 184cm,,,,, Marker Tour 12 EPF funkar perfekt för mig,,,,och många andra,,,</p><p>Duke EPF eller Guardian är grymma,,,men väger bly,,,,,, skall du bara tura halvtimme ett par ggr om året så är dom perfekt,,,, annars för tunga,,,,,</p><p>(Har själv åkt med både Duke och Baron och turat med dom ca 2-3 timmar i sträck,,, inte kul)</p><p></p><p>Men skall du stå på som attans, med hopp på +3-4 metershöjd med hårda landningar etc,,, så är du nog rätt på Guardians eller Duke,,,,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 1054781, member: 40123"] Har varit i dina tankar själv och gjort samma analys....beror mkt på hur mycket du skall tura,,,eller hika,,,, Jag hoppar inte mkt eller max 2 meter,,,men kör på ganska friskt,,,,väger 85kg och åker på 184cm,,,,, Marker Tour 12 EPF funkar perfekt för mig,,,,och många andra,,, Duke EPF eller Guardian är grymma,,,men väger bly,,,,,, skall du bara tura halvtimme ett par ggr om året så är dom perfekt,,,, annars för tunga,,,,, (Har själv åkt med både Duke och Baron och turat med dom ca 2-3 timmar i sträck,,, inte kul) Men skall du stå på som attans, med hopp på +3-4 metershöjd med hårda landningar etc,,, så är du nog rätt på Guardians eller Duke,,,, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Randonnéebindningar till freerideskidor
Tillbaka
Topp