Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Rapport gränsen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heinz_p" data-source="post: 431746" data-attributes="member: 43586"><p>Narvik har stängt för säsongen. Trist.</p><p></p><p>Rapport från gränsen idag:</p><p>Pisterna är riktigt bra på förmiddagen, mycket slaskåkning och riktigt mjukt o fint. Off-pisten är lite mer lurig. Med breda skidor flyter det på relativt fint. Med smalare (-90) så kommer skidan börja med att stanna upp => att du får framåtvikt => att skidan dyker och du slår en framåtvolt. Detta hände många av åkkompisarna idag.</p><p>Nordals är dock fin, speciellt nordalsbranten. </p><p></p><p>Drops är mindre livsfarligt. Landningarna börjar bli farligt mjuka och flacka på sina ställen, speciellt Sheriffen och droppet strax nedanför sommarstigen. Hände mig idag att jag landade med lite för mycket framåtvikt, hörde klick-klick, båda skidorna löste och jag faceflantade ganska hårt. Klumpen är dock fortfarande fin.</p><p></p><p>Gränsen är dock solklart asbra nu. Strålande sol och slaskåkning är the shit. Åk upp om du har möjlighet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heinz_p, post: 431746, member: 43586"] Narvik har stängt för säsongen. Trist. Rapport från gränsen idag: Pisterna är riktigt bra på förmiddagen, mycket slaskåkning och riktigt mjukt o fint. Off-pisten är lite mer lurig. Med breda skidor flyter det på relativt fint. Med smalare (-90) så kommer skidan börja med att stanna upp => att du får framåtvikt => att skidan dyker och du slår en framåtvolt. Detta hände många av åkkompisarna idag. Nordals är dock fin, speciellt nordalsbranten. Drops är mindre livsfarligt. Landningarna börjar bli farligt mjuka och flacka på sina ställen, speciellt Sheriffen och droppet strax nedanför sommarstigen. Hände mig idag att jag landade med lite för mycket framåtvikt, hörde klick-klick, båda skidorna löste och jag faceflantade ganska hårt. Klumpen är dock fortfarande fin. Gränsen är dock solklart asbra nu. Strålande sol och slaskåkning är the shit. Åk upp om du har möjlighet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Rapport gränsen?
Tillbaka
Topp