Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1095614" data-attributes="member: 83225"><p>Var i Chamonix i helgen och vad jag förstod på vår kompis som bor där är allt stängt och lär så vara ett tag. Vi kunde bara åka i Les Houches i torsdags och tom barnbacken inne i stan var stängd även i lördags. Flegere har öppnat lite grann och jag tror Brevent hade nåt öppet med. Kruxet i Grand Montets var visst att det var nån skada på wiren till topp-kabinen och den kan ju ta ett tag att åtgärda i värsta fall. Men din egentliga fråga rörande lavinerna är ju att de lär försöka åka ändå men att man anpassa sig därefter och att UCPA generellt sett inte tar några risker i onödan. Vet att vi har åkt på platser där guiderna förklarar varför UCPA aldrig åker på vissa ställen där många andra åker på grund av lavinrisker osv. I Frankrike har du ju straffansvar såsom guide och de tjänar alldeles för dåligt för att vilja ta några onödiga risker för att "tillfredställa" oss.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1095614, member: 83225"] Var i Chamonix i helgen och vad jag förstod på vår kompis som bor där är allt stängt och lär så vara ett tag. Vi kunde bara åka i Les Houches i torsdags och tom barnbacken inne i stan var stängd även i lördags. Flegere har öppnat lite grann och jag tror Brevent hade nåt öppet med. Kruxet i Grand Montets var visst att det var nån skada på wiren till topp-kabinen och den kan ju ta ett tag att åtgärda i värsta fall. Men din egentliga fråga rörande lavinerna är ju att de lär försöka åka ändå men att man anpassa sig därefter och att UCPA generellt sett inte tar några risker i onödan. Vet att vi har åkt på platser där guiderna förklarar varför UCPA aldrig åker på vissa ställen där många andra åker på grund av lavinrisker osv. I Frankrike har du ju straffansvar såsom guide och de tjänar alldeles för dåligt för att vilja ta några onödiga risker för att "tillfredställa" oss. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Tillbaka
Topp