Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1095726" data-attributes="member: 132445"><p>Kom precis hem ifrån Tignes i söndags efter en vecka där med studentkåren(som på något skumt sätt lyckats hyra UCPA-centret). </p><p>Kort sagt - extremt mycket snö. Bodde i Val d'Isére vintern 12/13 som också var ett rekordår, men upplevde det som betydligt mycket mer snö nu. </p><p>Aningen tyngre snö än vad jag förväntat mig, men helt klart fantastisk skidåkning med massor med riktigt bra åk. Synd att systemets bästa liftar(Cügnai och Signal) inte var öppna en enda dag(den andre i princip översnöad), men hade en jättebra vecka ändå. Över lag så fick jag känslan att fransmännen blivit klart mer försiktiga kring att öppna liftar jämfört med bara några år sedan. Möjligtvis en reaktion på ökande offpistintresse med påföljande olyckor? </p><p>Värt att tillägga att det i dagsläget samt under tiden vi var där var extremt sketchy kring lavinrisken. Då det verkar som om det nu skulle bli en period med varmare väder så kommer hela situationen bli ännu värre, men om du inte ska åka förrän v.8 så kan man hoppas det stabiliserat sig tills dess. </p><p></p><p>Angående hyrskidor så skulle jag anta att det är Rossignol som gäller, Sin7/Soul7/Sky7 eller något i den stilen. Aldrig själv glidit på dem, men går säkert att ha roligt på!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1095726, member: 132445"] Kom precis hem ifrån Tignes i söndags efter en vecka där med studentkåren(som på något skumt sätt lyckats hyra UCPA-centret). Kort sagt - extremt mycket snö. Bodde i Val d'Isére vintern 12/13 som också var ett rekordår, men upplevde det som betydligt mycket mer snö nu. Aningen tyngre snö än vad jag förväntat mig, men helt klart fantastisk skidåkning med massor med riktigt bra åk. Synd att systemets bästa liftar(Cügnai och Signal) inte var öppna en enda dag(den andre i princip översnöad), men hade en jättebra vecka ändå. Över lag så fick jag känslan att fransmännen blivit klart mer försiktiga kring att öppna liftar jämfört med bara några år sedan. Möjligtvis en reaktion på ökande offpistintresse med påföljande olyckor? Värt att tillägga att det i dagsläget samt under tiden vi var där var extremt sketchy kring lavinrisken. Då det verkar som om det nu skulle bli en period med varmare väder så kommer hela situationen bli ännu värre, men om du inte ska åka förrän v.8 så kan man hoppas det stabiliserat sig tills dess. Angående hyrskidor så skulle jag anta att det är Rossignol som gäller, Sin7/Soul7/Sky7 eller något i den stilen. Aldrig själv glidit på dem, men går säkert att ha roligt på! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Tillbaka
Topp