Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1096120" data-attributes="member: 161446"><p>Så, snart dags för Chamonix.</p><p>Fyra dumma frågor inför resan/packningen, då jag inte är van resenär:</p><p></p><p>1. Behöver man verkligen ryggsäck när man åker på dagarna i pisterna? Är man korkad om man skippar den? (Har ju aldrig rygga i svenska fjällen, och klarar mig ändå) Hur funkar bespisningen? Man bär väl med mackor och dricka själv?</p><p></p><p>2. Tips om bussresan, enligt info är det inte mycket käkmöjligheter. Ett dygn på buss, efter en dag på tåg är ju några måltider. Inte så pigg på att leva på skräp eller godis så pass länge. Är det pastasallader som gäller? Mackor känns ju sådär med tanke på att det antagligen blir huvudfödan under veckan därnere.</p><p></p><p>3. En laptop är väl korkat att ha med ner? Stöldrisk, tar plats, finns det ens wifi att tillgå?</p><p></p><p>4. En egen pjäxtork (fläktmodell)? Jag gillar den då jag alltid får fuktiga pjäxor på dagarna, men det kanske finns möjligheter ändå, och/eller är osmidigt att släpa med ner?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1096120, member: 161446"] Så, snart dags för Chamonix. Fyra dumma frågor inför resan/packningen, då jag inte är van resenär: 1. Behöver man verkligen ryggsäck när man åker på dagarna i pisterna? Är man korkad om man skippar den? (Har ju aldrig rygga i svenska fjällen, och klarar mig ändå) Hur funkar bespisningen? Man bär väl med mackor och dricka själv? 2. Tips om bussresan, enligt info är det inte mycket käkmöjligheter. Ett dygn på buss, efter en dag på tåg är ju några måltider. Inte så pigg på att leva på skräp eller godis så pass länge. Är det pastasallader som gäller? Mackor känns ju sådär med tanke på att det antagligen blir huvudfödan under veckan därnere. 3. En laptop är väl korkat att ha med ner? Stöldrisk, tar plats, finns det ens wifi att tillgå? 4. En egen pjäxtork (fläktmodell)? Jag gillar den då jag alltid får fuktiga pjäxor på dagarna, men det kanske finns möjligheter ändå, och/eller är osmidigt att släpa med ner? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Tillbaka
Topp