Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonasclind" data-source="post: 1197296" data-attributes="member: 163486"><p>Snabb rapport från Val d’Isère.</p><p></p><p>Samtidigt som vi kom hit i lördags kväll började snöstormen. Igår var det otroligt dålig sikt och halva berget var stängt. I pisterna var det 20-40 cm nysnö så det blev uppkört snabbt och extremt svåråkt. De få platser utanför backen där man kunde hitta lite buskar som gav referenspunkter var det magisk åkning med snö upp till naveln.</p><p></p><p>Just nu är hela berget stängt för att det kommit så mycket snö under natten, lavin-nivå 4/5. Det är första kurs-dagen idag så vi sitter inne och har säkerhetsgenomgång. Men för resten av veckan kommer det förhoppningsvis bli riktigt bra.</p><p></p><p>Edit: Vi kom med Bellevarde-liften upp en gång innan den stängdes igen, fick ett åk i orörd halvmeterdjup puder ner vid sidan av Face. Magiskt. Det är så galet mycket snö...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonasclind, post: 1197296, member: 163486"] Snabb rapport från Val d’Isère. Samtidigt som vi kom hit i lördags kväll började snöstormen. Igår var det otroligt dålig sikt och halva berget var stängt. I pisterna var det 20-40 cm nysnö så det blev uppkört snabbt och extremt svåråkt. De få platser utanför backen där man kunde hitta lite buskar som gav referenspunkter var det magisk åkning med snö upp till naveln. Just nu är hela berget stängt för att det kommit så mycket snö under natten, lavin-nivå 4/5. Det är första kurs-dagen idag så vi sitter inne och har säkerhetsgenomgång. Men för resten av veckan kommer det förhoppningsvis bli riktigt bra. Edit: Vi kom med Bellevarde-liften upp en gång innan den stängdes igen, fick ett åk i orörd halvmeterdjup puder ner vid sidan av Face. Magiskt. Det är så galet mycket snö... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Tillbaka
Topp