Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowgod" data-source="post: 1200255" data-attributes="member: 12630"><p>Rapport från veckan 200125-200201</p><p>Les Arcs</p><p>Centret: </p><p>aningen förvirrande och många trappor. Skönt att bo på femte våningen...</p><p>Komforten var rätt kass, jag är ju inte direkt lång men sängen kändes väldigt kort. Tror inte långa personer sover bra. Dessutom är madrassen i galon så om någon vrider sig i sängen låter det som om man försöker strypmörda en gummibåt. Dåligt med upphängningsmöjligheter för skidkläder, vi hade lite repsnöre men det borde kunna ordnas permanenta lösningar. Skidåkningen är nära, i stort sett utanför dörren. Vill man handla eller gå på lokal är det lite promenerande eller buss som gäller. Klart godkänd bar på centret.</p><p></p><p>Maten:</p><p>underkänt. För att vara storköksmat är smakerna godkända och variationen ganska bra. Tyvärr blev flera gäster matförgiftade, jag var däckad i två dagar. Sånt får inte hända.</p><p></p><p>Skidanläggningen:</p><p>stort berg och många liftar och pister. Man kan dessutom ta sig via kabinbana till La Plagne som är lika stort ungefär. Bra variation på både pist- och off piståkningen. Allt verkade välskött och i god ordning. En i gruppen tvingades åka räddningspulka redan första dagen och personalen var snabbt på plats.</p><p></p><p>Utrustning:</p><p>nja, kom aldrig riktigt överens med mina skidor. De var inte dåliga men föll inte mig i smaken. Varken i pisten eller utanför fick jag det att funka. Tar med mina egna nästa gång. Utrustningen var välskött med bra belag och kanter på skidorna.</p><p></p><p>Skidåkningen:</p><p>körde off- pist halvtid, hade varit väldigt förkyld ett tag innan resan så konditionen var inte bra, så det var lagom jobbigt. Skönt att ha ork nog för att kunna ta till sig undervisningen och att få lite tid att åka på egen hand i eget tempo. Vi var bara två elever i gruppen då den tredje skadade sig redan första åket. Det var väldigt lätt att få bra kontakt med både moniteur och hans praktikant. De var peppade på att få ta med oss ut på roliga åk och hade en bra balans mellan intruktioner och att bara ha kul. Det gjorde veckan riktigt bra, skulle gärna åka med dem igen. </p><p></p><p>Övrigt:</p><p>många trevliga att umgås med på resan. Vettiga rumskamrater. Information funkade bra och transfer var OK.</p><p></p><p>Det här var andra gången jag åkte med UCPA, förra gången var jag i Chamonix. Det kan ha varit 1996 eller 1997...</p><p>Funderar på att åka snart igen. Trots vissa brister och riktig otur med matförgiftning så gillar jag det här.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowgod, post: 1200255, member: 12630"] Rapport från veckan 200125-200201 Les Arcs Centret: aningen förvirrande och många trappor. Skönt att bo på femte våningen... Komforten var rätt kass, jag är ju inte direkt lång men sängen kändes väldigt kort. Tror inte långa personer sover bra. Dessutom är madrassen i galon så om någon vrider sig i sängen låter det som om man försöker strypmörda en gummibåt. Dåligt med upphängningsmöjligheter för skidkläder, vi hade lite repsnöre men det borde kunna ordnas permanenta lösningar. Skidåkningen är nära, i stort sett utanför dörren. Vill man handla eller gå på lokal är det lite promenerande eller buss som gäller. Klart godkänd bar på centret. Maten: underkänt. För att vara storköksmat är smakerna godkända och variationen ganska bra. Tyvärr blev flera gäster matförgiftade, jag var däckad i två dagar. Sånt får inte hända. Skidanläggningen: stort berg och många liftar och pister. Man kan dessutom ta sig via kabinbana till La Plagne som är lika stort ungefär. Bra variation på både pist- och off piståkningen. Allt verkade välskött och i god ordning. En i gruppen tvingades åka räddningspulka redan första dagen och personalen var snabbt på plats. Utrustning: nja, kom aldrig riktigt överens med mina skidor. De var inte dåliga men föll inte mig i smaken. Varken i pisten eller utanför fick jag det att funka. Tar med mina egna nästa gång. Utrustningen var välskött med bra belag och kanter på skidorna. Skidåkningen: körde off- pist halvtid, hade varit väldigt förkyld ett tag innan resan så konditionen var inte bra, så det var lagom jobbigt. Skönt att ha ork nog för att kunna ta till sig undervisningen och att få lite tid att åka på egen hand i eget tempo. Vi var bara två elever i gruppen då den tredje skadade sig redan första åket. Det var väldigt lätt att få bra kontakt med både moniteur och hans praktikant. De var peppade på att få ta med oss ut på roliga åk och hade en bra balans mellan intruktioner och att bara ha kul. Det gjorde veckan riktigt bra, skulle gärna åka med dem igen. Övrigt: många trevliga att umgås med på resan. Vettiga rumskamrater. Information funkade bra och transfer var OK. Det här var andra gången jag åkte med UCPA, förra gången var jag i Chamonix. Det kan ha varit 1996 eller 1997... Funderar på att åka snart igen. Trots vissa brister och riktig otur med matförgiftning så gillar jag det här. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Tillbaka
Topp