Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 1254017" data-attributes="member: 57206"><p>Jag har varit i Val T, Serre och Les Arcs. Samtliga har ski in/ski out.</p><p>Där har Val T bäst standard och är modernast med stor bar och allmänutrymmen samt fräscha rum. Nackdelen med Val T är om du vill upp till byn igen efter du kommit tillbaka, då är det en promenad på 30 min i uppförsbacke på 2000 möh genom flertalet hissar/trappor och isiga fator. Inte jättekul. Då är det bättre att stanna sent på afterskin på Snesko eller Tango och sedan glida tillbaka till centret och direkt gå till matsalen och sedan lägga sig.</p><p>Men Serres center är nog ändå lite trevligare och ligger bra till med gångavstånd till byn.</p><p>Les Arcs var mest nedgånget, relativt trånga rum, ibland kö till matsal samt dålig bar och små allmänna utrymmen med få bord. Dessutom är det en promenad på 10-15 min nedför massa trappor (och ibland snö beroende på väder) till Arc 1600, som i sig inte erbjuder särskilt mycket.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 1254017, member: 57206"] Jag har varit i Val T, Serre och Les Arcs. Samtliga har ski in/ski out. Där har Val T bäst standard och är modernast med stor bar och allmänutrymmen samt fräscha rum. Nackdelen med Val T är om du vill upp till byn igen efter du kommit tillbaka, då är det en promenad på 30 min i uppförsbacke på 2000 möh genom flertalet hissar/trappor och isiga fator. Inte jättekul. Då är det bättre att stanna sent på afterskin på Snesko eller Tango och sedan glida tillbaka till centret och direkt gå till matsalen och sedan lägga sig. Men Serres center är nog ändå lite trevligare och ligger bra till med gångavstånd till byn. Les Arcs var mest nedgånget, relativt trånga rum, ibland kö till matsal samt dålig bar och små allmänna utrymmen med få bord. Dessutom är det en promenad på 10-15 min nedför massa trappor (och ibland snö beroende på väder) till Arc 1600, som i sig inte erbjuder särskilt mycket. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Tillbaka
Topp