Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bizz" data-source="post: 1265363" data-attributes="member: 32937"><p>Mycket bra poäng med kontroll. För guiden tror jag inte att det är viktigt att man åker superbra, däremot att man åker med rätt risknivå i förhållande till sin skicklighet! Hamnar man i en tuff situation pga sämre snöförhållanden t.ex. så är det bara att ta sig ner sakta men säkert, då slipper guiden/gruppen leta efter skidor eller ännu värre ta hand om skador och annat.</p><p>Apropå kondition så hade jag en lite speciell utmaning i vintras med covid 8 veckor innan resan som tog rätt hårt på lungorna. Jag skulle köra offpist expert i Val d'Isere och misstänkte att det skulle bli en del att gå med skidor på ryggen. På runt 3000 meters höjd som det kan bli där. Så jag fick se till att löpträna en gång i veckan för att få igång flåset och det lyckades väl precis kan jag säga. Jag blev förstås rejält andfådd men klarade ändå min grupps ganska tuffa tempo. Offpist expert har alltså en konditionsnivå högre och vi hade nog en starkare grupp än vanligt, tror vi hade hajkat mindre annars. Men det kan definitivt vara en bra idé att köra lite konditionsträning månaderna innan om du inte redan gör det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bizz, post: 1265363, member: 32937"] Mycket bra poäng med kontroll. För guiden tror jag inte att det är viktigt att man åker superbra, däremot att man åker med rätt risknivå i förhållande till sin skicklighet! Hamnar man i en tuff situation pga sämre snöförhållanden t.ex. så är det bara att ta sig ner sakta men säkert, då slipper guiden/gruppen leta efter skidor eller ännu värre ta hand om skador och annat. Apropå kondition så hade jag en lite speciell utmaning i vintras med covid 8 veckor innan resan som tog rätt hårt på lungorna. Jag skulle köra offpist expert i Val d'Isere och misstänkte att det skulle bli en del att gå med skidor på ryggen. På runt 3000 meters höjd som det kan bli där. Så jag fick se till att löpträna en gång i veckan för att få igång flåset och det lyckades väl precis kan jag säga. Jag blev förstås rejält andfådd men klarade ändå min grupps ganska tuffa tempo. Offpist expert har alltså en konditionsnivå högre och vi hade nog en starkare grupp än vanligt, tror vi hade hajkat mindre annars. Men det kan definitivt vara en bra idé att köra lite konditionsträning månaderna innan om du inte redan gör det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Tillbaka
Topp