Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonny_hardcore" data-source="post: 1300134" data-attributes="member: 27387"><p>Serre vecka 8. Körde Grand trasse (eller Evation som det numera heter?) Det var varmt och soligt vårväder i början på veckan. Det var dåligt med snö och vi åkte mest på återfrusna dödspucklar i början på veckan. Har nog aldrig åkt så mycket i sådana hopplösa förhållanden. Sjukt bra träning för både balans, teknik och muskler men också tradigt så det förslår. Vår gudie, Etienne, jobbade verkligen hårt för att vi skulle få vettig åkning men han hade verkligen ingen hjälp alls från naturen.</p><p></p><p>Men sen så kom det till slut snö på torsdag/fredag. Torsdagen var sisådär med tungt snöfall i -1/0-gradigt, vilket gjorde snön klibbig och tung. Över natten blev det kallare och det fortsatte snöa. På fredag morgon var det 15cm i pisten långt ner i dalen, så klart ännu mer längre upp. Åkningen vi fick den dagen var bland det bästa jag åkt. Strålande sol, kallt djupt puder och den roligaste åkningen jag åkt på väldigt länge. Den fredagen räddade hela veckan.</p><p></p><p>....Snön fortsatte sen komma i stora mängder under mars. Vår gudie skickade bilder med texten "You should come back". Inte alls frustrerande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonny_hardcore, post: 1300134, member: 27387"] Serre vecka 8. Körde Grand trasse (eller Evation som det numera heter?) Det var varmt och soligt vårväder i början på veckan. Det var dåligt med snö och vi åkte mest på återfrusna dödspucklar i början på veckan. Har nog aldrig åkt så mycket i sådana hopplösa förhållanden. Sjukt bra träning för både balans, teknik och muskler men också tradigt så det förslår. Vår gudie, Etienne, jobbade verkligen hårt för att vi skulle få vettig åkning men han hade verkligen ingen hjälp alls från naturen. Men sen så kom det till slut snö på torsdag/fredag. Torsdagen var sisådär med tungt snöfall i -1/0-gradigt, vilket gjorde snön klibbig och tung. Över natten blev det kallare och det fortsatte snöa. På fredag morgon var det 15cm i pisten långt ner i dalen, så klart ännu mer längre upp. Åkningen vi fick den dagen var bland det bästa jag åkt. Strålande sol, kallt djupt puder och den roligaste åkningen jag åkt på väldigt länge. Den fredagen räddade hela veckan. ....Snön fortsatte sen komma i stora mängder under mars. Vår gudie skickade bilder med texten "You should come back". Inte alls frustrerande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Rapporter från UCPA
Tillbaka
Topp